hjerteslag... jente elelr gutt?

Hei Krander!

Så artig at vi skal til ul samme dag da[:)] Jeg går til ei som heter Trine Fredriksen, søsterhjemmet i Porsgrunn.

ORIGINAL: Blessed woman

Hei Krander!

Så artig at vi skal til ul samme dag da[:)] Jeg går til ei som heter Trine Fredriksen, søsterhjemmet i Porsgrunn.

hehe, jeg skal også på søsterhjemmet i Porsgrunn... Til Linn Røynland :) Har time halv fem[;)]

Så morsomt at vi går på samme sted[:)] Jeg skal kl. 18:30[:D]

Spennende dag for oss!

ORIGINAL: Krander

ORIGINAL: Blessed woman

Hei Krander!

hehe, jeg skal også på søsterhjemmet i Porsgrunn... Til Linn Røynland :) Har time halv fem[;)]

Jepp!! Lykke til da![;)]

Spurte jordmor ang dette, og man kunne ikke se på hjertelyden så tidlig i snagerskapet. Det gjorde seg gjeldene da man er ganske så lang på vei, dvs en stund etter UL.

Var til jordmor for første gang i dag [:)] Er 17+4 og hadde 150 slag pr. min. Det var en livlig krabat som svømte rundt sa hun, og vi hørte spark til og med!
Hun kjente mange jordmødre som hadde vært opptatt av dette i mange år og som hevdet det som regel stemte når de så på snittet av alle gangene de sjekket slagene i løpet av svangerskapet [:D]

Siden jeg har fått begge ungene hjemme har jeg papirene fra de siste svangerskapene. Tittet faktisk på resultatet av hjertemålingen for noen få dager siden.
På første som er ei jente har jeg bare 3 målinger uke
20 - 145/
23 - 160 /
24 - 160.
På andre (litt mer fancy utstyr på helsestasjonen etter 2 år [;)])
19 - 156 /
26 - 142 /
31 - 144/
34 - 148/
36 - 144 og dagen etter 148 /
38 - 152 /
40 - 148

Hun ligger høyere, men ingen av målingene til Kristoffer er under 140!

Og under fødselen ligger hun mellom 130 og 150
Han lå mellom 130 og 144

Det stemmer jo på de to at hjerterytmen er lavere, men skillet er ikke så veldig klart som "regelen" sier.

[:D]

Back
Topp