hjerteslag... jente elelr gutt?

Kristine-84

Mamma til Lucas <3
Hei!

I dag var jeg hos jordmor og fikk høre hjertet til lillegull. Det slo med 145 slag i min... Mener å ha hørt noe om at det slår forskjellig på jenter og gutter... noen som har peil på dette? Er 15 uker på vei[:)]

Hmm... okay... [8|]

Jeg tror nemlig selv at det blir gutt, men alle andre tror jente...
Får nok vente i 3 uker til UL da så finner vi det nok ut[:D]

Blir glad uansett jeg[:D]

Har også hørt dette!!
MEN det er selvsagt ikke vitenskaplig bevist.. Er ikke stødig nok til å tro alt for mye på det - men er jo gøy å se..

Ligger over 145 selv og håper jo at det er noe i det der om pulsen er høy[;)]

Blir veldig spennende å se!![:D]

var der jeg og i dag å fikk høre. lå på 140. så kan slå begge veier. men håper på jente da si jeg har to gutter fra før.
men men sko d nå bli gutt så er han like velkommen
:)

Syntes det her er så spennende om det blir jente eller gutt[:)] Gleder meg noe helt vilt til 16 sep. Håper virkelig at hun kan se om det er gutt eller jente, hadde vært så gøy. [:D]

Da hadde min blitt jente for over 140 var det jentetegn, og under gutt. Eg var over heile tida[:)]

Aurora hadde 140 i puls! når jeg var hos legen nå for noen dager siden så målte legen 140 ..så kanskje det blir ei jente til[:D]

sikkert en gutt
lav= gutt
høy=jente

på embrik var det 158 og han er jo gutt..
nå har jeg 172 og tror det er jente

Jeg vet ikke helt om jeg stoler på det. For med førstemann hadde han høy puls hele tiden og legen trodde det kunne være jente, men jeg viste det var gutt for hadde sett det på UL... Og ganske riktig ut kom en gutt....

ORIGINAL: Krander

Hei!

I dag var jeg hos jordmor og fikk høre hjertet til lillegull. Det slo med 145 slag i min... Mener å ha hørt noe om at det slår forskjellig på jenter og gutter... noen som har peil på dette? Er 15 uker på vei[:)]

Det trenger ikke å ha noe å si:) jeg venter gutt, og han ligger omtrent alltid over 140. Når han sover ligger han mellom 130 og 140. Så fort han våkner stiger det fort, noen ganger nærmere 160. Det er jo en 50/50 sjanse for at denne myten stemmer, så man får bare velge selv hva man vil tro:)

Jeg har ikke sjekka pulsen- hjerteslaga enda jeg, men har ei som jeg kjenner som er gravid- og hun hadde jentehjerteslag....men hun venter gutt :-)

Noe sånt som dette hadde jeg aldri i verden stolt på!!!!!!![;)]

Jeg har hørt at morens puls også har noe å si, slik at pulsen i forhold til hverandre skal være så så høy eller lav.

Var hos legen å hørte pulsen for første gang på tirsdag, den var 155.

Forrige svangerskap var pulsen på 140 første gang, men ser på skjemaet at den har variert veldig (avhenger sikkert av om babyen er våken eller sover osv), men på det meste var den oppe i 170, og det var en gutt.

syns dette var spennende jeg også, så spurte legen som tok forrige UL om dette stemte. Han svarte at det ikke hadde noe å si.. Og at det ikke er så rart at det "stemmer" på noen i og med at det er ca 50/50 for gutt eller jente uansett[;)]

ORIGINAL: Blessed woman

Syntes det her er så spennende om det blir jente eller gutt[:)] Gleder meg noe helt vilt til 16 sep. Håper virkelig at hun kan se om det er gutt eller jente, hadde vært så gøy. [:D]

Da har vi ul samme dag [:)]

lille hjertet hos meg slo 160 slag i min... [:D]

ORIGINAL: Serene

hei krander [:)]
det sies at hvis hjerte slagene er under 140 er det gutt
og over 140 så er det jente

Den stemte ikke på meg [:D] Både på ul og kontroll uken etterpå var jeg godt over 150 og jeg venter gutt [:)] Så jeg tror ikke alltid det stemmer [:D]

Uke 12+5 så var hjerteslagene på knøttet 156. Synes det var mye jeg, i.o.m. at det så ut som h*n sov.

min slo 160 og fant senere ut at det ble gutt :) Så er litt begge veier :)
ORIGINAL: Serene

hei krander [:)]
det sies at hvis hjerte slagene er under 140 er det gutt
og over 140 så er det jente

Jeg var hos jordmor forrige dagen, da var jeg 14 uker. Det ene slaget var på 165 i min og det var visst perfekt, den andre var på ca 145 i min, og hun sa da at hun ikke visste om det var mine slag eller den andre babyen. Men jeg har hørt flere ganger at guttene sine slag er på rundt 140 i min og jentene er høyere. Kanskje du har en gutt da [:D][:D]

Back
Topp