Hjertelyden

Bruker47ma

Flørter med forumet
Hei! Skal til jordmor i morgen noe jeg har ventet lenge på, er 16 + 2 da .. Var på ul i uke 13 + ? Og da så alt bra ut... Var så i ei bilulykke i uke 14 og ble sendt til lege, der brukte han nesten 10 min på å fine hjertelyd... Nå har jeg ingen symptomer på at jeg er gravid , kjenner ikke noe rumling" lenger og er kunn kulen på magen og følelsen på at det er noe galt har tatt stor plAss... Er 4 gangs og har kjent liv i uke 13 med dem andre og 15 med første... Har forberedt meg den siste uken på at noe er galt og stålsatt meg så det ikke blir som ett sjokk.. Kanskje bRe meg som er nervøs men det får vi se..

Hva skjer om jordmor ikke finner hjertelyd???

Uff, så fælt å ikke vite! :/ Om hun ikke finner hjertelyden går jeg ut i fra at du får ultralyd.

Håper alt er bra! Masse lykke til i morgen!

Forstår at du føler deg litt nervøs. Men legen fant jo en hjertelyd etter fallet,selv om d tok 10min :) Har hørt at d er mange som ikke klarer å finne noen hjertelyd hos jordmor i uke 15-16,men d trenger ikke bety at noe er galt :) Kan være at f.eks morkaken ligger foran.. Men om du ikke skal kunne høre noe hjertelyd,så kan du jo be om en privat ul :) Rekner med at alt er bra jeg ;) Lykke til ;)

Ønsker deg masse lykke til, og håper på det beste for deg! :-)
Fokuser på at legen fant hjertelyden, ikke hvor lenge han måtte lete for å finne den. Det er jo flere jordmødre som ikke vil lete etter hjertelyd så tidlig, nettopp fordi det kan være vanskelig å finne den!

Tenk positive tanker, ikke ta sorgene på forskudd, så får du svaret på dine spørsmål imorgen.
Alt er nok i skjønneste orden skal du se!

Om jordmor ikke finner hjertelyden med doppler, kan du jo be om en ultralyd fordi du er bekymret etter ulykken.
Det er bedre enn å gå rundt og bekymre seg.

Klem til deg.

Jeg er 3.gangs. og ikke vært sikker på at d er liv jeg kjente før for 1 uke siden!. Så må prøve ikke stresse for mye over det ☺ Lykke til.

Min Lege lyttet etter hjertlyd i uke 12 og fannt ikke, jordmor i uke 15 og fannt ikke heller.
Men på alle ultraljud vi varit på har vi fått höre o sett hjärteslag! :)
Så ikke alltid de hörer så tidlig..

Sent from my iPhone using BV Forum

Jordmor mente hun skulle klare finne den, letet like lenge.... Fant den i ett sekund til slutt så forsvant den, hun trodde kan skje morkaken lagg oppe der babyen er... Litt mer rolig nå da, fikk jo høre den litt hehe så den er der, å hun mente jeg var veldig stor, så hadde det vært noe galt hadde den stoppet å vokse men jeg ligger lang over hehe :p er 16 + 4 ifølge jordmor og mensterminen, da får jeg bare være tålmodig å vente på spark fra lille:p får jo se den 1 desember på ul å håper alt er som det skal:)

Back
Topp