Hjertelyden.

nokia

Andre møte med forumet
Er det forskjell fra jente og gutt i hjerteslaga (pulsen) i magen?
Er det noken som har begge kjønna, er det forskjell? Dei seier jo at jentene har høgare puls enn gutta, stemmer det?
Er so spent på ka kjønn som er i magen :)

Vi googla det i ste faktisk, og det sto det samme, skikkelig spent vi og :D skal høre hjertelyden hos jm i morra, så da blir det gjetting :P

Jeg spurte jordmor om det samme i dag...men ifølge jordmor er det visst bare en myte!! :)

Min jordmor mente at en kun høre på hjertelyden, hvis det va lys tone så var det jente, hvis det var mørk tone var det gutt.. men det hørtes helt latterlig ut???? Har aldri hørt om det før? Har dere?

Hvor høy er pulsen på jente da? Og hvor lav på gutt?

Jeg er også veldig spent på om dette stemmer.
De sier gutter ligger på 140+ mens jenter ligger på 150+
Har stemt veldig på gutta mine!

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Sniker :)

Kan nok være at det stemmer :) Hjertelyden på jenta mi lå på 145+, samme hadde jeg og mine to søstre i magen til mamma :)

Fastlegen min sa det er en myte

Gutta mine låg begge på 120-130 i sv.skapet med dem. Og nå ligger hjertelyden på 145+ så jeg er også litt spent på det :)

*snik litt* myten stemte hr:) hadde "guttehjertelyd" og ut kom en gutt:)

IKM 10.juni, har gutt fra før født okt-12.

144 her å det ser ut til at det er gutt. Men det skal bare være en myte det der. Er avhengig av om barne sover, er aktiv og mye annet.

Leste nettopp noe på Babyverden om alle mytene om kjønn som f.eks hjerteslag, form på magen, kvalme osv osv. I følge de jordmødrene var alt bare myte. Men er jo litt morsomt å sjekke om det stemmer :-)

Men alt av de gamle mytene har stemt på meg , så det var litt gøy! Alt fra hjertelyd, til hvor mange slag, til symptomer :p

Det stemte ikke med forrige her!

Med forrige, så lå den på 144-148, og det blei gutt! Var 144 nå på sist kontroll, så blir spennendes å se hva som gjemmer seg inni der :) jeg tror det er en liten prins til :)

Back
Topp