hjertelyd

Frøken X

Flørter med forumet
Heia :) var på kontroll i dag og da fikk jeg høre hjertelyden. Den var på 160 og legen antydet at det kunne være ei jente. Har dere erfaring med dette? Klem

ingen erfaring, men må ha vert ein fantastisk opplevelse, gledar meg til det blir vår tur[:)]

gratulerer masse med den vesle i magen![:D]

Fridas hjertelyd lå på rundt 150-160. Du skal se det er en liten pike dere venter på.[:)]

hjerelyden her ligger på 156, og vi kunne se tydelig på UL at det er en gutt[:)]

Ettersom jeg har skjønt på lignende tråder inn her før,
har det mer å si hvordan du har det akkurat da, enn kjønnet på babyen..
Om du er litt gira blir babyen gira osv.. [:D]

Tror nok ikke du kan vite kjønnet ut i fra hjertelyden.. men selvfølgelig stemmer det på noen..
Sjansen er jo 50/50.. [:D]

blir ihvertfall spennende å se hva det blir :) Blir glad uansett jeg :)

[:D] Hei,var å hørte hjertelyden i går jeg da..... Fantastisk lyd. Jeg har verdens hyggeligste eldre lege,og han fortalte meg at ut i fra hjertelyden kan man faktisk høre--------- hold fast----- AT DET ER EN BABY!!!!!! Noe annet var ikke mulig. Han sa at han for moro skyld hadde ført en liten statistikk i 10 år over hjertelyd og hvilket kjønn det ble. Han hadde ikke funnet noen logikk. Det ble gutter der det "skulle" være jenter og omvendt. -ingen system. Så jeg venter pent på ultralyd,mens jeg trøster meg med at hjertelyd =baby!!! Ps. jeg får lov til å velge antall svangerskaps kontroller selv , han vil ha meg inn hver andre\tredje uke fra jeg er i uke 20.... Så vi kommer til å bli gode venner ja.... Godt han er så hyggelig[:D]

Det er vel et av mange andre tegn som skal "si noe om hvilket kjønn det er". Hørte da jeg hadde praksis på en fødeavdeling, at det var en sånn uskreven regel med mange unntak. Men det er vel sånn at ved hjertefrekvens over 140, jente og under 140, gutt. Men samtidig er det slik at alle ligger litt høyt tidlig i svangerskapet.

Jeg har to barn fra før og de hadde omtrent samme hjertefrekvens begge to, noe som skulle tilsi gutter etter dette tipset. Men nr to var en jente!!!!

Hjertelyden til begge mine unger var ganske like, de lå mellom 150-160. Og jeg har en gutt og en jente.[:)]

Det er vel et typisk "kjerringråd" og statistikk som dei andre her har antyda. [8|] Har hørt at viss tallet er over 140 så blir det gutt, og under 140 så blir det jente. Men så las eg det omvendte i eit blad... Så det er noko sant som seiast: einaste som er sikkert: Hjertelyd uansett verdi=BABY! [:D]

Denne gangen venter jeg to. På ul lå hjertelyden på 145 og 143. Når jeg var hos legen i går lå begge på 160. Og på ul mener de at det er 2 gutter. Like spennende hver gang

Back
Topp