Hjertelyd!

Mamma M(i)ra

Millie00
Snøfnuggene 2018
Februarbarna 2020
Marsboere 2020
Når fikk dere høre hjertelyd første gang? Da mener jeg hos lege eller jordmor. (Ikke tul)
Forrige gang så tror jeg at jeg fikk høre før uke 12, men ble litt usikker på hvor tidlig man kan høre det? Skal til legen neste uke, er da i uke 11.

Uke 14 sist

Husker ikke når det var hos jm.
Selv fant jeg hjertelyden i uke 11 sist. Denne gangen fant jeg hjertelyd 10+6.

Husker ikke helt, men var første kontroll etter uke 12. Legen ville ikke lytte etter den da jeg var der i uke 12 da hun var redd for å gjøre meg bekymret :) Kanskje uke 15? Dette var med frøkna, ikke hørt den enda. Kun sett på tul nå :)

I ule 24 tror jeg? Legen ville ikke prøve å finne den unike 12 for å ikke skremme meg hvis hun ikke fant den. Og så var det ikke noe annen kontroll enn oul før ule 24 mener jeg å huske?

Uke 10. JM sa det kanskje var tidlig, men siden jeg hadde vært på tul bare noen dager i forveien prøvde hun [emoji4]

Fikk høre begge hjertelydene hos jordmor i går, 10+6 [emoji847]
Hun ville egentlig ikke lytte siden det var tidlig og hun ikke ville bekymre meg, men jeg sa at hvis vi ikke prøver så kommer jeg til å være bekymra uansett.

Så vi prøvde og jaggu fant vi både den ene og den andre! [emoji176][emoji176]
Men det var så svakt at maskinen kunne ikke registrere ordentlig. Fikk tilslutt registrert noen tall, og selv mente vi begge to at det var klart to forskjellige hjertelyder på hver side av navelen, helt nederst.

Hjertelydene var helt unike i forhold til min egen puls og alle de andre rare lydene inne i magen.

Prøvde vel rundt uke 14 sist, da fant jordmor den. Ikke prøvd enda. [emoji4] (12+0 i dag)

håper jeg får høre den på ul om halvannen dag.

Jeg hørte den selv 11+5. Prøvde igjen i dag(13+4) og synes den var vanskeligere å finne i dag. Fant den, litt lengre oppe, men det virket som om fosteret lå lengre inne og mer til ene siden. Noen som vet hvorfor? Bare naturlige endringer eller kan jeg for eksempel ha innovervendt livmor?

Back
Topp