hjertelyd

Strikkefrue

Forumet er livet
Himmelbarn
Maiblomstene 2017
Jeg var på 1. kontroll i dag hos legen (er 12+6 uker på vei). Han fant ikke hjertelyden, men betrygget meg litt med at han ofte ikke fant den før i uke 14-16. Småhysterisk som jeg er av natur, må jeg allikevel inntrømme at jeg ble skikkelig nedfor og redd for MA.
Snille samboeren fikk i midlertidig tak i en Angelsound i dag. Etter tre forsøk fant vi hjertelyden, og *puuuh*, nå kan jeg puste lettet ut. Jeg vet at mange stiller seg negative til bruk av Angelsound, og andre doplere, men jeg må si at det virket utrolig betryggende på meg. Det er jo ikke slik at jeg fra nå av skal bruke den flere ganger i uken av den grunn. Er det andre som har fått høre hjertelyden, enten hos lege, jordmor eller hjemme med eget utstyr?

Så bra dere fant lyden!!  Har på følelsen av at legene er ganske dårlig på å finne den... Man finner den jo lettere hjemme selv ofte. Jeg har også angelsound, og jeg eeeelsker den!! Har funnet den frem og hørt på hjertet en par-tre ganger og det er utrolig betryggende. Hører bare på i noen sekunder etter jeg har funnet lyden, bare jeg vet den er der så er det nok :) 

Fant den hjemme i uke 10+3 og hos legen på fredag i uke 14+1 :)

ej spurte legen min om ho kunne prøve å finne hjertelyden men det ville ho ikkje,var da nesten i veke 13..gler mej så masse te å høre..skal te legen om to veker da skal ej spør igjen..har da også en anna lege :-)

Hei!

Jeg har ikke vært hos legen/jordmor ennå, men kjøpte tidlig doppler til hjemmebruk!

Jeg hørte hjertelyden hjemme første gang 8 +4 uker. Dette er veldig tidlig, men visste hvor jeg skulle lete og lyden var ikke å ta feil av  :)

Jeg har hørt ca 1 gang i uken- da kun 10-15 sekunder. Varierer litt hvor lang tid det tar før jeg finner hjertelyden. Babyen flytter jo på seg!!!!

Jeg har vært skeptisk og er fortsatt skeptisk for slike dopplere, men så lenge man bruker det minimalt så er det ikke skadelig! Lest og google og ikke funnet noen vitenskapelig forskning på dette. I utlandet er det mer vanrlig å bruke det.

Ta bare en titt på youtube; der legger folk ut sine videoer av hjertelyden, haha.

Et lite tips. Ta opp lyden på mobilen. Det har jeg gjort og når jeg er litt stresset, så lytter jeg på hjertelyden på mobilen!!!

* Verdens vakreste lyd *

Det kommer sikkert an på mobilen ;)

Jeg brukte bare taleopptaker...
Tok opp lyden direkte mens jeg hørte på hjertet...

Kanskje ikke alle mobiler har det..? Ville tro det : )
Har en Nokia som begynner å bli gammel...

Alternativ kan man jo ta opp med pc`n og så sende som mail til mobilen...
Aner ikke hvordan man gjør det vel og merke!

Er vanvittig glad for jeg at jeg kjøpte meg en Angelsounds i uke 11. Har vært så redd for å miste, og da har doppleren vært en bekreftelse på at alt er bra de gangene jeg har vært bekymret. 
Var også skeptisk til bruk av slike duppedingser, men gjorde grundig research før jeg kjøpte. Det man leser om strålefare er bare tull. Alle elektriske apparater avgir noe stråling og det er MYE mer stråling i PC, mobil og TV enn en doppler (stråleverdier står på produsentenes hjemmesider, så da kan man sammenligne selv) 
Hadde det vært noe som helst helsefare for mor eller barn, ville aldri apparatene vært godkjent i EU eller USA. Har riktignok passet på å kjøpe gjennom autorisert forhandler da jeg fant ut at det florerer med piratkopier av Angelsounds spesielt på Ebay. 

Har enda ikke hørt hjertelyden her :-( Var til legen i uke 10+6, og hun mente at det da var for tidlig å lete etter lyd.
Så har jeg da en sånn hjemmedoppler, men finner ikke noe, så lurer på, hvor leter dere? Altså hvor langt ned skal jeg gå?

Prøv like over trusekanten og beveg doppleren saaaaaaaaakte i området. Hold stille noen sekunder og fortsett bevege litt mot navlen...

Babyen flytter på seg lenger opp og kan også ligg litt på høyre eller venstre siden..

Søk på youtube, slik at du kan høre hjertelyden.. da vet du hvilken lyd du skal lete etter!

Anbefaler også å gjøre det tidlig på morningen, etter du har tisset..... 

Ved 12 uker finner jeg lyden midt mellom navlen og skambenet...

PS: Mange må vente til de er 13-14 uker på vei da da det er flere faktorer som avgjør...
Morkaken, fett på magen etc....

Jeg hadde første kontroll hos jordmor i dag, og fikk der beskjed om at jeg er 14+4 på vei. Videre fant hun forsterlyd :) HELT utrolig følelse. Det var først da det virkelig gikk opp for meg at jeg har et lite menneske i magen min. Føler meg som verdens lykkeligste :)

AlfaOmega skrev:
Prøv like over trusekanten og beveg doppleren saaaaaaaaakte i området. Hold stille noen sekunder og fortsett bevege litt mot navlen...

Babyen flytter på seg lenger opp og kan også ligg litt på høyre eller venstre siden..

Søk på youtube, slik at du kan høre hjertelyden.. da vet du hvilken lyd du skal lete etter!

Anbefaler også å gjøre det tidlig på morningen, etter du har tisset..... 

Ved 12 uker finner jeg lyden midt mellom navlen og skambenet...

PS: Mange må vente til de er 13-14 uker på vei da da det er flere faktorer som avgjør...
Morkaken, fett på magen etc....

Tuuuusen takk!! Fant hjertelyden til mini på første forsøk nå <3 Har lett for langt nede før, trodde det tok litt tid før livmoren kom såpass langt opp :-D

Back
Topp