hjertelyd

SF100808

Glad i forumet
Aprillykke 2016
Hei! er det noen som vet hvor tidlig man får til å høre hjertelyden til den lille?:)

Det er svært forskjellig etter hva jeg har hørt.. Men min jordmor prøvde å finne den ved første kontroll.. UL ble flytta noe tilbake ved begge forrige sv.skap, så hun fant hjertelyd veeeeldig tidlig hos meg begge gangene!! Uke 11 tror jeg det var...

Jeg kjøpte meg en slik angelsound når jeg ble gravid forrige gang. Da fant jeg hjertelyden i uke 9! Håper jeg finner den så tidlig denne gangen også:-)

oi, d har jeg aldri hørt om... hvor kjøpte du angelsound? og hvor mye kostet den???emoticon

Jeg skal på tidlig ul neste uke (er da 7 uker) for å høre hjertelyd :) Tror faktisk man kan høre enda tidligere, men er ikke sikker

SF100808 skrev:
oi, d har jeg aldri hørt om... hvor kjøpte du angelsound? og hvor mye kostet den???emoticon

Kjøpte på ebay, kosta under 200kr:-)

Hei! :) Jeg vet også at de har sånne på Teknikmagasinet. Hvis det er en sånn butikk der du bor da. :) God helg!

Mange jordmødre vil ikke sjekke hjertelyden før i uke 16 pga gravide ofte blir nærvøse om de ikke hører noe, men det er normalt at den lille gjemmer seg nedi bekkenet så man ikke hører noe før det.

Også kommer det jo an på hvor morkaken osv ligger. Min morkake lå på forsiden med første så jeg kjente ikke spark før i uke 19 :P

Back
Topp