Hjertelyd

Babyfabrikken A/S

Elsker forumet
Var til legen igår og fikk høre babyens hjertelyd....Dunkdunkdunk....kjappe rytmer den lille hadde. Hele 148 slag/min....Var veldig surrealistisk å høre...Har ikke lagt på meg et eneste gram, men har spydd endel så det er nok det som gjør det.Trodde nesten bare at det var luft i magen og vann i kroppen som gjorde at jeg var så oppblåst...Helt til igår....Og om 1 mnd er det ultralyd og da har jeg bursdag også=)Hihi....Gleder oss veldig nå.
Noen andre som har hørt hjertelyden ennå??
ifølg kjerringråd er det en gutt hvis det er 120 og over og en jente hvis det er 140 og over....men iflg kinesisk fødselskalender er det ventet en gutt.....

Hei og gratulerer.

Veldig spesielt akkurat det der. Vi hadde vårt "første" møte med babisen vår i går i form av hjertlyd også hørte vi spark... Vår hadde 164 slag, så det var ganske høyt og jordmor nevnte jente. Det er noe jeg tror selv også. Hos meg sier også det kinesiske kartet gutt.. Så vi får se. begge deler er like velkommen. Jeg har heller ikke lagt på meg, har gått ned 2 kg, men har ikke vært kvalm (bank i bordet).

Lykke til videre [:)]

Så spennende da....Så du har vært hos jordmor altså??jordmoren min er sykemeldt, så jeg har enda ikke fått vært hos henne. Hvilke dato har du termin da???
jeg har 15 juli. Hadde passet meg utmerket å få den dagen.hehe.

Når målte du hjertelyden???

og var du alene hos legen?
samboeren min fulgte meg, men pga forsinkelser så måtte han gå på jobb så han fikk ikke hørt vidunderlydene=)

Lykke til videre da enten det blir jente eller gutt.

Jeg har hørt hjertelyden og det var fantastisk godt å få høre at det er liv der! Men fikk ikke vite hvor fort hjertet slo, da [8|]

[:D]Var hos jordmor i går..... Fikk høre hjertelyden, endelig bekreftelse på at der er noe... Helt vidunderlig.... Samboeren ble helt myk.. Så søtt... Nå gleder vi oss kjempemye...

Jeg hadde 150 i hjerteslag, og da skal det tilsvare jente,
Var på UL igår & fikk vite at det er gutt vi får. I følge det kinesiske fødselskalenderen skal vi få gutt.

I starten ville jeg ikke vite det, og min mann ville så absolutt vite det. Jeg kikket etter alle tegn & leste kjerringråd for å prøve & finne ut kjønnet, men gav tilslutt opp. Vi var begge 2 overbevisst om at vi ventet jente, men det stemte sannelig ikke gitt :)

Hastigheten skal stå på helsekortet ditt (det for gravide). det står fl/min. Håper du finner ut av det=)

Jeg fikk føre hjertelyden på tirsdagen jeg goså [:D]
Det var helt fantastisk [:D]
Samboeren var med og fikk høre det, så nå kan han glede seg og.
Nurket vårt hadde 156 [:D]

va til legen for en uke siden.hørte også på hjerte..
d va helt utrolig[:)]...150slag/min...

til Godhjerta- legen sa d samme til meg også. eg va nesten 14 uke på vei og for å sei d så va det ikke lett å finne den.babyen flyttet på seg hele tiden.så du ska ikke va bekymret...

Jeg var hos jordmor i går. Ho ville egentlig ikke prøve å finne fosterlyden så tidlig sa ho,men hvis vi insisterte så kunne ho prøve.. så vi insisterte og ho prøvde,men ho fant den ikke og det er veldig vanlig!! Nå skal jo vi på ul i morra så jeg ble ikke stressa av at ho ikke fant den,men litt skuffe ble jeg jo- hadde vært veldig morsomt å fått høre hjertet slå!!

Vi var hos jordmor i går og fikk høre hjertelyden. Kjempemoro. Begge ble rørt, og pappa'n har snakket om det mange ganger etterpå. Han fortalte at han til og med har drømt om hjertelyden i natt [:)].
Jordmor ga klar beskjed om at hun ikke kunne garantere at vi ville høre lyden, at det var helt avhengig av hvordan den lille lå i magen.
Vår lille lå tydeligvis heeeelt riktig. Til å begynne med fikk vi bare høre korte brokker av hjerteslag. Plutselig var det fulltreff, og vi fikk høre hjertet slå kjempelenge. Da konkluderte jeg med at "nå trenger vi ikke å kjøpe en graviditetstest til". Har mast om å teste en gang til i seks uker nå, nemlig.

miraklet
Var 13 uker på vei da jeg fikk høre hjertelyden.Legen min sa at det var ikke sikkert vi kunne høre noe, så var egentlig forberedt på det.Dont worry, neste gang hører du den=)

Så heldige dere er,jeg er 2.gangsfødende og skal ikke til kontroll igjen før ul om et par uker,deretter jordmor uke 20.har vurdert å kjøpe meg hjertelydmåler på nettet...men de er så dyre og det passer dårlig nå rett etter jul...men har sett babyen 2 ganger på innvendig ul da...men det blir liksom ikke det samme...får vel bare smøre meg med tålmodighet!!

Jeg fikk høre hjertelyden når jeg var 10+2, men legen min brukte laaaang tid på å finne den! Hadde egentlig gitt opp når de små dunkene kom frem [:)] Herlig lyd! Men hun sa det kom helt an på hvordan fosteret lå inne i magen, hvor morkaken er plassert og hvor mye fostervann den lille boltrer seg i!! Så jeg følte meg kjempeheldig som fikk høre det så tidlig!!
Hadde 148 slag per minutt [:)]

Fikk høre hjertet første gang i uke 11 - sist gang i uke 15, og da var mannen med. Hørte spark og.... Første gang var pulsen til ungen på 160, sist var den 150... Da skal det vel bli en jente, men jeg tror det blir gutt.... Ja, ja...Vi får se...[:)]

Fikk høre en sterk hjertelyd fra babyen da jeg var på kontroll hos jordmor nå på tirsdag..
Det var fantastisk[:D] Godt å høre at det faktisk var noen der inne og at jeg ikke innbilte meg det hele...

ja det er musikk...
Å det er vell ikke lenge til du skal på UL å fastsette termin,
og ikke minst se babyen din!

Jeg skal den 30, glder meg masse!

Lykke til videre AB!

Svarte selv om jeg ikke rr i Juli klubben da...hehe!!
så det ikke før nå jeg [&:]

ja,d e nåkka heilt spesiellt når man får høre de små kjappe slagan til beibien... min beibi slo 150 slag i minutte da eg va hos jordmor på kontroll første gang 4.januar! kan jo kanskje tyde på ei lita jente??? blir spennanes å få vite ka d blir...[:)]

Back
Topp