Hjertelyd

Mamma til Isak

Glad i forumet
I hvilken uke pleier legen å hører etter hjertelyd første gang?

Min søster er 16 uker og legen finner ikke hjertelyd.

jeg mener å huske å ha vært til kontroll i uke 13-14 ca og da fant vi hjertelyd... håper alt er bra med søsteren din.

uke 13-14 her og. Har hørt om leger som ikke har funnet den sent, håper det er sånn hos søstra di og.

Tenker at dersom det hadde vært grunn til bekymring så hadde hun fått antydninger om det fra legen/jordmoren, og henvisning til andre for å få sjekket opp i det? ..men jeg vet jo ikke.. husker ikke hva som er "vanlig"... Håper i alle fall at alt er bra med din søster og den lille [:)]

Jeg ble henvist videre da min lege ikke fant hjertelyden i uke 12... Men det er fordi hun sa hun alltid finner den, så var ikke vanlig prosedyre egentlig... Hun ville bare ikke at jeg skulle bekymre meg. Men såvidt jeg vet, er det vel rundt uke 14 man regner med å finne den? Tror jeg ville spurt om henvisning til UL om det var meg[&:]

Når jeg var hos jm når jeg var sånn 14-15 uker så sa hun at hun kunne prøve, men at jeg ikke skulle bli bekrymret om hun ikke fant den. Vet jeg sjøl hadde blitt bekymret og spurt om en ul eller bestilt en privat, men det er fordi jeg tenker så mye rart. Morkaka kan jo ligge iveien eller at babyen ligger langt bak, så sikkert ikke noe i veien..

ORIGINAL: barebeaa

Når jeg var hos jm når jeg var sånn 14-15 uker så sa hun at hun kunne prøve, men at jeg ikke skulle bli bekrymret om hun ikke fant den. Vet jeg sjøl hadde blitt bekymret og spurt om en ul eller bestilt en privat, men det er fordi jeg tenker så mye rart. Morkaka kan jo ligge iveien eller at babyen ligger langt bak, så sikkert ikke noe i veien..

Det samme sa jordmor til meg da jeg var gravid med M. Hadde nok blitt bekymret selv om hun ikke hadde funnet den da. Men alt er sikkert helt fint.. Lykke til

Ikke før etter uke 20 [;)] Nettopp fordi at de er redde for å ikke finne den. 

Alt er nok bra =) men litt bekymret blir man jo. Hun hadde allerede bestilt privat UL til i dag så derfor har ikke legen henvist henne videre. Får bare håpe at det går bra =) 

Back
Topp