Hjertelyd og UL

karolineth

To små hjertegull i magen <3
Når får man høre hjertelyden til den lille spiren for første gang?

Prøvde å se gjennom trådene for å finne ut dette, men fant ikke noe. så tenkte at jeg like greit kunne opprette en ny tråd hvor vi kan snakke om både hjertelyd og UL :)

Fra uke 6 tror jeg? Iallefall 7, 8 for hjertet slår i uke 5 :)

-Taster fra appen-

Jeg har hørt at man kan SE hjertet på tidlig UL (ca uke 6 eller noe), men ikke høre det før litt senere. :) Men jeg vet ikke.

hadde vært såå gøy å kanskje fått høre hjertelyden neste gang jeg skal til legen :D hvis man vil ha en tidlig ultralyd, hva er prisen på det hvis man må betale selv?

hadde vært såå gøy å kanskje fått høre hjertelyden neste gang jeg skal til legen :D hvis man vil ha en tidlig ultralyd, hva er prisen på det hvis man må betale selv?

Ca 1000 tror jeg :)

Når skal du på tidlig ul, karolineth? Jeg vet ikke hvor tidlig man kan høre den, men jeg var på ul på mandag. Da var jeg 7+1 og hun fant hjertelyden lett. 147 slag i minuttet og stor som en bønne :p

Min erfaring fra sist gang var at jeg ikke fikk høre hjertelyden før i typ uke 15 eller noe sånt (hos legen som brukte en sånn doppler eller hva det heter),
men vi var på tidlig UL i uke 12 og da fikk vi se nurket og så pulsen og hjerteslagene på skjermen.. men fikk dessverre ikke høre lyden da.

Når skal du på tidlig ul, karolineth? Jeg vet ikke hvor tidlig man kan høre den, men jeg var på ul på mandag. Da var jeg 7+1 og hun fant hjertelyden lett. 147 slag i minuttet og stor som en bønne :p

Har ikke fått time til tidlig ul, men har veldig lyst å se bare for å være sikker på at alt er som normalt.

Min erfaring fra sist gang var at jeg ikke fikk høre hjertelyden før i typ uke 15 eller noe sånt (hos legen som brukte en sånn doppler eller hva det heter),
men vi var på tidlig UL i uke 12 og da fikk vi se nurket og så pulsen og hjerteslagene på skjermen.. men fikk dessverre ikke høre lyden da.

åå, jeg har ikke lyst å vente såå lenge :( er så utålmodig og bekymret!

Spør man bare legen om å få tidligere ultralyd eller hvordan fungerer det?
Man må ha en grunn hos de aller fleste leger (blødning, tidligere aborter ol). Men mange tilbyr ul om du betaler. Har hørt det koster rundt 1000 kr.

Appen <3

Jeg skal til jordmor neste mandag, og da får jeg dato for tidlig ul <3 Spent!

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Er så livredd for at det kan være skadelig for babyen. turte ikke å kjøpe det sist gang jeg var gravid heller :(
Det skader ikke babyen :) det eneste man skal tenke på er at man ikke skal bli bekymret hvis man ikke finner den selv... :) jm har "litt" lenger erfaring m å finne hjertelyd enn d vi har - og det hender konsert leter en stund og..

Back
Topp