Hjertelyd og morkaken

Bruker47ma

Flørter med forumet
Jordmor mener morkaken ligger på fremme vegg, får ikke inn hjertelyden til baby men min.. Hva om jeg evt vil ta en skjekk eller noe er galt, hva gjør dem da? Sende til ultralyd? Di kan jo ikke høre etterhjertelyd da dem ikke vil finne den, eller kan den flytte på seg?

Jeg hadde morkaken på fremre vegg sist svangerskap. Det har ingenting å si for å kunne høre hjertelyden til baby. Hørte den fra uke 9. Så det trenger du ikke bekymre deg for:-) Nå vet jeg ikke hvor langt du er på vei, men jordmor finner ikke alltid (tar seg ikke den samme tiden vi gjør) hjertelyden før uke 15.

Min ligger også foran og jordmor fant min fort da jeg var 14+1 hvertfall. Hvis du er bekymret kan du kanskje ringe jordmor og spørre etter ny time for å høre etter hjertelyd?

Ei venninne hadde morkaka på fremre vegg og jordmor slet med å finne hjertelyden helt frem til uke 18. Legen derimot fant den uten problem, men sjekket også med ul når hun var bekymret :)

Jeg har morkaka på fremre vegg og jordmor fant ikke hjertelyd i 14+2. Hun sa det var vanlig å ikke høre hjertelyden frem til uke 17-19 om morkaka hadde den plasseringa.

Er 17 uker så den burde høres:p sf målene er fine, og var på ul i uke 13 , da var alt fint, syntes bare det er litt ekkelt å vite at hverken lege eller jordmor finner den:p å kjenner ikke liv tror jeg:) er i tillegg 4 gangs så vet hva jeg kjenner etter;)

Her også er den på fremte. Kan gjøre det vanskeligere men de skal kunne finne den. En ul er jo en betryggelse hvis de ikke finner. Alt er helt sikkert bra! Ikke bekymre deg!

Back
Topp