Hjertelyd med doppler

Vero90

Flørter med forumet
Har prøvd å finne hjertelyd med doppler hjemme, men finner ingen:/ Jeg prøvde når jeg var 10+0 og i dag 10+5. Hører veldig gått min egen puls da :P
Det står på pakka at man er sikret hjertelyd fra uke 14, men hører det er så mange som hører det mye før. Er heller ikke sikker på om jeg gjør det riktig :P

Har dere prøvd? Og når evt hørte dere hjertelyd? :)

Jeg hørte den første gang 10+3. Nå finner jeg den hver gang. Er ikke helt sikker, men mulig det kan ha noe å gjøre hvordan morkaka ligger. Hvis den ligger bak tror jeg det kan være lettere å høre.

Fant uke 9+1 denne gangen og i uke 9 sist også. Er flergangs. Tror det har mest å si egentlig, men det er ikke lett å finne og egentlig veldig tilfeldig vil jeg tro. Har hatt morkaken foran i mine svangerskap, så tror ikke det har så mye å si for akkurat hjertelyd. Men man hører svisjelyder fra morkaken så mulig det kan være forstyrrende :)

Er førstegangs og fant den første gang jeg prøvde 10+1. Da fant jeg den kjapt, men når jeg har prøvd den etterpå, har jeg strevd litt mer med å finne den. Stort sett finner jeg den ved å trykke den litt godt ned rett over skambeinet, vinklet litt nedover. Etter å ha sett på UL hvor mye lille baby beveger seg, er det ikke rart det noen ganger tar litt tid før den ligger riktig til :P Ikke mist motet! :)

Prøver dere å finne hjertelyden med full blære?

Med fyste fant eg den i uke 12, med nr.2 uke 10, med nr.3 uke 9 og denne gangen fant eg den dsgen føre eg var til tul. Fikk beskjed at eg var 7+1 på tul. Synes det var veldig tidlig å finne den i uke 7 eigentlego_O trudde ikkje det var mulig. Spent på å se på ul 11.okt om eg kanskje er litt lenger enn fyst antatt...
Er normalt å ikkje finne den tidlig når man er fystegangs. Veit om fleire som ikkje har hørt den med doppler fyre etter uke 12... Er mykje som spiller inn, leie på bebisen, plassering av morkake og hvor høgt livmoren er. Er derfor man helst ikkje skal sjekke med doppler fyre etter uke 12, veit at noen jordmødre ikkje vil sjekke fyre etter uke 14. Alt er nokk i skjønneste orden. :happy:

Back
Topp