Hjertelyd i uke 12?

TLC2016

Elsker forumet
Desemberskatter 2016
Får man høre hjertelyden på den første kontrollen hos lege hvis man er i uke 12+?

Har forstått det slik at det er noen som gjør det,men er vanskelig å finne så de fleste vil ikke gjøre det så tidlig:)

Legen la timen min til uke 12 fordi han stort sett alltid finner hjertelyden da sa han. Har vel noe med dyktighet å gjøre også tenker jeg :)

Å, spennende! Nå har jeg fått time til første svangerskapskontroll uke 12+0, håper jeg får høre hjertelyden 26.mai! :) :)

Det burde du. Jeg finner hjertelyden på min lille lett nå (uke 9-10) så da burde legen kunne det i uke 12.

Er det vanlig å få høre hjertelyden på første kontroll?

Jeg fikk overraskende nok høre hjertelyden 7+0! Fant den med en gang. Så det bør absolutt være mulig.

Har alle leger utstyr til det? Hadde vært så stas å få høre <3

Kommer litt an på hvor morkaka ligger osv og da, så ikke bli bekymret hvis legen ikke finner

Har alle leger utstyr til det? Hadde vært så stas å få høre <3

De fleste legekontor har doppler. Legen kan finne hjertelyd fra uke 12, men informerer gjerne med at det kan være vanskelig, og om man ikke finner den, må man ikke bli redd eller skuffet. (Varierer sikkert fra enkelte leger og kompetanse.)

Min lege fant hjertelyden i uke 12 på første forsøk. Både hun og jeg ble rørt, for det var så kraftig lyd. :-)

• Liker
Reactions: SMI
Dem er vel forsiktig med å gjør det for tidlig, for å ikke skremme mor om dem ikke finner. Men vil tro dem prøver så lenge du er over ti uker. Jeg finner min nå 9+1 hjemme:)

• Liker
Reactions: SMI
Med første hørte legen hjertelyden i uke 12 :-)

Med førstemann prøvde legen i uke 12, men klarte ikke finne den. Prøvde på nytt i uke 14, da fant hun den med en gang. Mange vil ikke prøve så tidlig for å ikke skremme gravide hvis de ikke klarer å finne.

Jeg er 10+4 når jeg er hos legen første gang, så da er det vell lite sannsynlig at han vil prøve doppler på meg da..

Back
Topp