Hjertelyd i uke 11?

Leonelle

Andre møte med forumet
Er det noen som har vært til kontroll (ikke UL) og hørt forsterlyd i uke 11? Jeg har kontroll hos legen når jeg er 11+3 uker. Til tross for at jeg har sagt at jeg antagelig er kortere på vei enn legen tror (noe som også er bekreftet på UL) pga lange sykluser, har legen ikke tatt hensyn til det når han har satt opp time.

Vil jo gjerne høre noe når jeg er der for eventuelt å slippe usikkerheten hvis det er 'stille'.

Noen erfaringer?

Jeg fikk høre hjertelyd da jeg var 11+0, men det er ganske tidlig. Legen min sa hun ikke hadde prøvd engang hvis hun hadde hatt mistanke om at jeg kom til å bli bekymret dersom hun ikke fant den. Men veldig koselig å høre da. Alle rester av "tenk om jeg ikke er gravid likevel" forsvant i alle fall med en gang. [:D]

Hm, her hørte vi hjertelyd i uke ni+5 hos jordmor...[8|]

Rettelse - det var i uke 12+5. Måtte sjekke på helsekortet på ny[X(]

Ble egentlig litt glad av å lese denne tråden jeg!
Var med legen nå og fant ikke hjertelyd (er vel ca 10uker på vei), ble da ekstremt bekymret selv om hun sa det ikke var noe å tenke på.. Men nå ser jeg jo at det er flere som ikke finner hjertelyd så tidlig *letta* [:D]

Legen min sa hun ikke ville lytte etter hjertelyd før uke 13... Hun hadde hørt den ned i uke 12, og kom nok til å gjøre det med meg også  (siden jeg er tynn)om hun hadde prøvd..  Men kom ann på kvinnens kropp om man hørte den så tidlig. De er redde for at vi skal blir engstelige..

jeg var hos jordmor idag, akkurat 10 uker på dagen, å jaggu hørte de hjertelyd[:D] men det var flaks sa jordmor, da man veldig sjeldent hører den på denne tida[:D] hjerte gikk kjempe fort, var utrolig å høre på[:)] jordmor mente den lille hadde omtrentlig 170 i puls[;)] så er mulig å høre den, men er vist veldig sjeldent så tidlig i svangerskapet..

Kan nok høre den, men bare innstill deg på ikke å høre den, alt er sikkert fint uansett[:)]

jeg var hos legen i uke 10 og da fikk jeg høre hjertelyden, men han sa det ikke var sikkert han kunne finne den så tidlig før han prøvde så jeg måtte ikke bli skuffet hvis vi ikke hørte noe til den. Men jaggu var det et lite hjerte som slo [:)]

Back
Topp