Hjertelyd flere plasser?

Barius

November 2015
Novemberlykke 2015
❤ Juliskattene 2018 ❤
jeg hørte litt på hjertet med angelsound idag og jeg fant altså hjertelyd flere plasser.:wideyed::shy:
Jeg lurer på om livmor og baby er så stor nå at man kanskje kan nå den flere plasser?
Evt så tenkte jeg om morkaken ikke også pumper blod? Lurer på om jeg ikke leste det en gang.

At jeg fant baby og morkake?? Hmmm ikke så bra når man har utstyr til å være din egen doktor igrunn.:p

flere som finner hjertelyd flere plasser?

Morkaken pulserer ikke, så du kan ikke høre noe lyd fra den ihvertfall. Når man lytter til et hjerte som slår, er det klaffene i hjertet som lager dunkelyden. Mulig du hører babyen fra flere sider, men den skal høres sterkest nærmest hjertet. Mulig det er fordi babyen flytter på seg. Eller kanskje er det fler inni der? ;)

Jeg hører den to steder. Leste et sted at man kan høre navlestrengen, og den har samme puls som babyens hjerte, men kan egentlig ikke noe om det. Jeg hører hvertfall en hjertelyd med "doble" skarpe slag, og en annen i samme rytme, bare med enkle og litt mer svosjete slag. Av og til er de på samme sted, av og til litt lengre bort fra hverandre :)

Morkaken pulserer ikke, så du kan ikke høre noe lyd fra den ihvertfall. Når man lytter til et hjerte som slår, er det klaffene i hjertet som lager dunkelyden. Mulig du hører babyen fra flere sider, men den skal høres sterkest nærmest hjertet. Mulig det er fordi babyen flytter på seg. Eller kanskje er det fler inni der? ;)
Ja den ene plassen var det veldig mye sterkere lyd enn den andre plassen.:)
Jeg velger å tro at det bare er en der inne.:p

Jeg er 12uker, men har ikke sjans til å finne den hjertelyden.. Hvor finner dere den?

Jeg er 12uker, men har ikke sjans til å finne den hjertelyden.. Hvor finner dere den?
Mellom navel og symfysen ca. Mest mot høyre hos meg men nå også litt mot venstre.
De sier at man skal kunne finne den etter uke 14, så det har nok noe å si hvordan og hvor tingene er plassert inni der.:)
Leger forventer ikke å finne den før uke 17 ca.:)

Da får jeg bare vente sikkert.. Skal til jordmor på mandag, håper hun vil lytte etter hjertelyd da, men det er kanskje for tidlig. Har jo sett nurket på ul, men det føles såå lenge siden. Når man kommer så langt at man mister symptomer, men ikke langt nok til at man kjenner liv, føler jeg litt behov for bekreftelse.. Er det bare meg? Glemmer nesten at jeg er gravid, bortsett fra økende livvidde;)

Jeg hørte også to hjerteslag her om dagen (er bare en i magen) den ene svusjette og den andre skikkelig sterk/skarp som om det var noen som slo i ei pappeske :-p det var dagen før kontroll så trodde jo det var to da men fikk sett på ul at det var bare en ^^
Men leste for en stund siden på et eller annet forum om ei som var på kontroll og de hørte på hjertelyde men så dro hun på ul noen dager etter og da var babyen død og hadde vært det noen dager :-/ da sa de at de måtte ha hørt pulseringen til morkaken og ikke til babyen. Såååå kan jo hende det er den vi hører i tillegg :-p

Jeg har funnet bebisen mellom skambeinet og navlen, på venstre side flere ganger. Ca 160 slag i minuttet :) Men var hos jordmor igår og da fant hun ikke lyden og fastslo at det var for tidelig å høre enda. Menmen :)

Back
Topp