Hjertefeil

Miripiri

Flørter med forumet
Hei,

Jeg har en liten gutt i magen, uke 27 nå, og han har fått konstatert en liten hjertefeil. Fostervannsprøve er tatt, og alt er normalt. Vi går på oppfølging på Riksen og blir tatt godt vare på, og det har bare vært gode nyheter de siste tre kontrollene da de begynte å få kontroll på hva det dreier seg om. "Dette ser veldig bra ut og kan enkelt fikses, det er ikke en alvorlig hjertefeil, men må mest sannsynlig opereres innen han er ett år." De har altså sett en VSD, et hull altså, med en mulig overridende aorta. Ikke mye. Kan dessverre ikke forklare nærmere enn det, da jeg rett og slett ikke helt forstår overridningen.

Så det skal nok gå bra, vi er forberedt på å få det litt tøffere enn "planlagt", men alt i alt ser det ut som det er hell i uhell. Det jeg lurer på, er om noen har noen erfaringer eller historier om egne eller andre med hjertebarn? Hva slags spebarnsperiode kan vi vente oss? Noen med omtrent lik diagnose? Gjerne PM dersom du har mye å fortelle.

:)

Godt å høre at dere har fått gode tilbakemeldinger :) jeg har et vennepar som fikk de værste nyhetene i forhold til gutten sin. Vet ikke eksakt diagnose, men det var ikke i nærheten av det de trodde når babyen kom ut. Heldigvis! Der har det gått kjempebra. De lever normalt nå. Gutten er litt over året nå :)

Knerten her er født med VSD. De regner med det lukker seg av seg selv. Skal inn på, forhåpentligvis, siste kontroll når han er rundt 4 år. Han er nå 2 år. Aldri vært synlig plaget. Eneste er at de holdt ekstra godt øye med ham når vi var innlagt med RS-virus når han var ca 4 mnd.

Lille i magen nå ble også ekstra sjekket, heldigvis ingen tegn til noe på forrige ul. Ny ul i februar :)

Hadde det selv da jeg ble født. Men det vokste sammen av seg selv og jeg har levd fint, med ett velfungerende hjerte i alle mine 27 år

. Håper alt går bra med lille deres. Lykke til :Heartred

Tusen takk for alle meldingene :) Det var fin lesning. Det er jo i teorien en sjanse for at det kan gro sammen her også, men hullet er sånn at det mest sannsynlig må opereres. Regner med at alt skal gå bra. :)

Så godt at dere får god oppfølging, og at det er gode framtidsutsikter! :-)
Håper dere slipper unna operasjoner osv, men godt at det evt "lett kan fikses".
Lykke til videre, krysser fingrene for at ting går bra for dere! :-)

Back
Topp