hjertebank

elispk

Elsker forumet
andre som har det???Kjenne e har det ofte for tida. Når e sitte heilt stille også. Huska e hadde de sist,da spurte legen om e hadde angst. Noe e ikke har. Det pumpes vel litt mer blod i kroppen nå kanskje?

Du er ikke stressa for tida? eller har vært stressa/hatt mye å tenke på i en periode?
Jeg hadde det litt nå og da men utenfor svangerskap. Ble til slutt liggende med hjertebank i over en time. Utrolig ubehagelig.

Då eg var på svangerskapskontroll hos jordmor fekk eg ei bok som heitte "Graviditet, fødsel og den nye familien". På side 30 i den står det under veke 15 at hjerta auke kapasiteten under graviditet, slik at hjerta må slå raskare for å kompensere. Me har jo meir blod no som me er gravide.[:)]Detta kan følast som hjertebank hos nokre kvinner. Så det treng ikkje vera noko unormalt[;)]

Jeg har det egentlig bare akkurat når jeg våkner etter å ha sovet en time eller to på sofaen.. Veeldig ubehagelig!!

Hadde mye hjertebank i begynnelsen, samme hadde jeg i forrige svangerkap. Legen min sa at det var ingenting å bekymre seg for :)

Jeg og har hatt d ganske regelmessig. Glemte å spør legen om det, men mener å ha lest en plass at det er normalt.. Kan tenke mg at det er pga at blodtrykket har en tendens til å bli lavt  under graviditeten. Og då "stresser" hjertet litt med å få opp trykket igjen.. Bare min egen teori :)

Sign
ORIGINAL: Pia20

jeg har også hjertebank... ganske ofte å faktisk [8|]

Hei!

Det er helt vanlig med hjertebank. Det kommer av de endringene som skjer med at vi får øket blodvolum etc sa legen min.

Jeg har slitt med arytmier de siste 5 årene og tipset jeg har fått fra diverse kardiologer er å drikke mye, spise regelmessig, sove nok og trene. Slik holder du blodtrykk etc stabilt. Er det forresten andre som har vært borti dette og nå føler at hjerterytmen har stabilisert seg litt etter at du ble gravid?

Kath

jeg har også sånn at hjertet bare pluselig raser av gårde, spes hvis jeg har sove eller lagt og lata meg og lest. skikkelig ubehagelig!! har tatt pulsen når det skjer, er oppe i over 90 da! jeg blir skikkelig rastløs når da, og må gå og gjør noe. tror hovedsaklig det skjer fordi jeg er vant til å være en del i aktivitet(jobber i bhg) og trente mye siste halvåret før jeg ble gravid, mens jeg no har vært sykmeldt i godt over 1 mnd pga mye kvalme og bihulebetennelse, så har lagt veldig mye rett ut...

Back
Topp