Hjertebank

Kranglefanten

Forumet er livet
Har siden jeg var 8-9 uker på vei har jeg innimellom hatt litt hjertebank, ikke noe plagsomt, men det er merkbart. I går og i dag har det vært ekstremt! Har blitt skikkelig ubehagelig, og i dag har jeg flere ganger blitt så kortpustet at jeg må legge meg ned på sofaen for å konsentrere meg om å puste skikkelig.

Jeg var nesten ikke plaget med det i forrige svangerskap, merket bare litt på slutten.

Har selvfølgelig googlet litt, og ser jo at det er normalt å merke litt. Men hvor går grensen liksom? Og skal jeg ta kontakt med legevakten eller føden?

Lillegutt er aktiv som aldri før, men det er så forferdelig ekkelt å sitte med en følelse av å ha hjerte i halsen[&o] Blir uvel og slapp av det også.

ORIGINAL: Tøfflusa

Kan det være litt angst du føler? Høres ekkelt ut.. har du snakket med legen din eller?

Kanskje blir du litt redd også, og da føles det kanskje verre enn det er..

Går bare til JM dette svangerskapet, og nevnte det da jeg begynte å merke det. Hun sa det var normalt med litt så tidlig i svangerskapet ( Uke 8-9)

Om det er angst, aner jeg virkelig ikke hva jeg har angst for.

ORIGINAL: Kranglefanten

Kan det være litt angst du føler? Høres ekkelt ut.. har du snakket med legen din eller?

Kanskje blir du litt redd også, og da føles det kanskje verre enn det er..

Går bare til JM dette svangerskapet, og nevnte det da jeg begynte å merke det. Hun sa det var normalt med litt så tidlig i svangerskapet ( Uke 8-9)

Om det er angst, aner jeg virkelig ikke hva jeg har angst for.

Angst kan være en reaksjon på noe, livssituasjon eller at du er mere følsom for enkelte ting eller noe som du har vært gjennom eller skal gjennom.. angst er følelser- helt ufarlig, men føles truende.

d trenger ikke ha angst for noe, men den kan komme som en reaksjon på noe..

[&:]

Jeg har angst for sprøyter og tannlege...men det er jo ikke noe jeg akkurat enser en tanke i det daglige.

Den ene gangen det skjedde i dag, satt jeg og spiste marsipankake og lo meg skakk i hjel av lillebroren min som spilte wii liksom[&:] Plutselig merket jeg at jeg ble litt uvel, hjertet dunket som besatt og jeg ble skikkelig kortpustet. Varer i 30sek - 1 minutt så er det over liksom og tilbake til normalt.

Jeg hadde hjertebank (flimmer) når jeg gikk gravid, Ble påvist bilyd og var til utredning, men ingenting å gjøre med. Gikk over av seg selv(når jeg slutta å jobbe og stresse).[;)]

Jeg ville tatt kontakt med føden ikke legevakta uannsett nå som du er så langt på vei :)

ORIGINAL: |Toadette|

De fleste som har angst aner ikkje hva de har angst for
har du andre "symptom"

Hvis en får angst i en spesiell situasjon.. plutselig får det på bussen etc. kan en vegre seg til å ta buss igjen pga. redselen til å få det igjen i samme situasjon.
Angst er ofte en reaksjon på noe som har vært belastende. hvis en har opplevd noe, eller vært i en situasjon under press etc. kan kroppen få en angstreaksjon i etterkant. anst er en måte å fortelle kroppen på at noe ikke er som den skal..

Har fått angstanfall hver gang jeg har vært hos tannlegen, så har liksom opplevd hvordan kroppen kan reagere. Men dette er jo langt ifra på samme måte.[&:]

høres ut som angst.Om det er noe med hjertet ville jeg tro armer og bein ville dovne bort før man får problemer med pusten.Har det likt som deg,kortpustet,hjertebank/flimmer.Ring legen om du blir svært engstelig,men jeg er nestet sikker på det er angst siden du har hjertebank.

Back
Topp