Hjertebank

x1xAashild

Andre møte med forumet
Hei... Lurte på koffør man blir svimmel, får hjertebank å ikke får pust, sånn heilt plutseli? Fikk d 4 ganga på rad, å har aldri hatt d før...

jeg la meg på puta igår ettermiddag for å strekke meg ut,,,men måtte KASTE meg oppigjen, følte det snøra seg i halsen, fikk ikke puste!!
Fikk meg en støkk!
Ikke skjedd verken før eller etter....[:o][:o][:o]

velkommen til deg forresten!![:)]

kjente hjertebank i begyndelsen men he ikkje kjent d i ette tid :)

Takk [:)]... D va vældi intenst, såm om æ holdt på å besvim.. D e vell ikke nå feil me beibien? [:o] 

sikkert ikke noe med babyen nei!![:)]
Du kan jo tenke deg....det presser jo opp mot lungene, og hjerte må jo jobbe mye hardere nå enn før, da det skal forsyne den lill med blod! Ganske logsk,,,men for noen kommer forandringen mere brått enn på¨andre...da kan det ofte bli en sånn hjelpemegopplevelse!![;)]

når har du termin??

Hei dere! Har endel sånn "får ikke puste følelse og besvime følelse" selv, hvor hjertet hopper i vei. Tok dette opp med jordmor men det er pga alt press som ligger på lungene våres..ikke alltid så lett få trekt helt inn da lungene butter mot annet, og i tillegg skal kroppen ta opp ca 20 prosent mer oksygen en vanlig, og hjertet vårt jobber dobbelt så fort nesten nå siden den skal transporterer nesten dobbelt blodmengde. Så egentlig er det litt logisk det går litt rundt for oss. Blir selv svimmel veldig fort hvis jeg ligger på rygg, enda jeg har masse puter bak meg, er vel noe som klemmes på...

KLEMS

PS! og så er det greit spise ofte (og lite) for å holde blodsukker oppe. Leste Kari Juqueson sin bok og der står det att det er viktig pga mange grunner. Men også for ikke bli svimmel men og humøret faktisk!! hehe! Man får forterer hormonutrbudd hvis det er lenge siden man har spist..hhihi..så det så..

Har det sånn masse... pustevansker o.l...
Det begynner å snøre seg til og hver gang det skjer tar jeg meg selv i å håpe at babyen snart vil komme ut (jeg vet... litt tidlig enda)...

Skikkelig ille er det å kjøre bil (sjåfør eller passasjer).. aner ikke hvorfor... men får nesten ikke puste da..

Jeg har også forferdelig hjertebank av og til! Skikkelig ubehagelig, blir helt stresset og sliten av det.

Hvis dette skjer når du ligger på ryggen eller lener deg litt for godt tilbake ,er dette fordi at babyen presser på en blodåre. Hjernen får ikke nok oksygen dermed følelse av svimmelhet.

Back
Topp