Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Dette fikk jeg. Stoffskiftet normaliserte seg heldigvis etter uke 16. Men kvalmen og hjertebanken sitter i enda nå i uke 27Hvor langt er du på vei? Er du kvalm?
Jeg hadde høyt stoffskifte frem til jeg sluttet å være kvalm rundt uke 18. Hadde hjertebank nesten hele tiden, pga stoffskiftet. Gikk bort med en gang stoffskiftet ble normalt da jeg slutter å være kvalm.
Stoffskiftet sjekkes med en blodprøve. Klippet fra denne nettsiden: https://www.legeforeningen.no/foren...re/veileder-i-fodselshjelp/tyroideasykdommer/
HCG-stimulert hypertyreose
Ses oftest i graviditetsuke 10-16, særlig hos kvinner med hyperemesis gravidarum. Tilstanden er forbigående og forårsakes av høyt nivå av hCG, som stimulerer TSH-reseptoren med hypertyreose som resultat. Normal TRAS gjør autoimmun hypertyreose meget lite sannsynlig. Vanligvis er FT4 < 35-40 pmol/L. TSH og fritt-T4bør kontrolleres med 2 ukers mellomrom inntil avklaring. Situasjonen normaliseres vanligvis i 14.-18. svangerskapsuke. Medikamentell behandling er svært sjelden nødvendig. Hos kvinner med hyperemesis kan det være behov for hospitalisering. Differensialdiagnose: Toksisk knutestruma / toksisk adenom, se over.