Hjertebank

En tråd i 'April 2022' startet av Mammalaila, 29 Jul 2021.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Mammalaila Flørter med forumet

Er det flere enn meg som har høy hvilepuls og typ hjertebank? Jeg kjenner det helt oppi halsen når jeg slapper av, det er så ubehagelig. Lå lenge på sofaen i sta, og etter en lang stund så jeg på pulsen på klokka, og den viste 88 :wideyed: Litt vel mye til å være hvile..

2. Yaudagauda Blir kjent med forumet

Kjenner meg mer andpusten men hvilepulsen ligger stortsett på 55, som før. Hvilepuls er jo forskjellig fra person til person der alder og fysisk form har mye å si. Jo bedre fysisk form med trening jo lavere hvilepuls. Målte blodtrykk igår og da hadde jeg 101/55. Hva bruker du å ha i hvilepuls?

3. Mammalaila Flørter med forumet

Jeg bruker å ha det samme som deg o_O Den har steget gradvis denne uka i daglig gjennomsnitt, fra 55 til 69. :nailbiting:

4. Yaudagauda Blir kjent med forumet

Er nok helt normalt, når blodvolumet økes blir det mer jobb for hjerte så da blir nok pulsen deretter. Er en grunn for at man får beskjed om å slutte å trene etter pulsklokka i graviditeten:smiley-ashamed004

5. Mammalaila Flørter med forumet

Ja, men trodde ikke det blei sånn så tidlig. Er bare 3 + 5. Men, kroppen gjør jo mye rart i begynnelsen, så er vel bare sånn da :rolleyes:

6. hoppestokken Forumet er livet Sensommerbarna 2019 Påskeliljene 2022 ❤️

Har ikke noe særlig hjertebank, men høyere puls og mer ustabilt blodtrykk merker jeg allerede. Bare 3+6. Kondisen går dukken umiddelbart ved positiv test og jeg blir veldig fort småsvimmel.

7. Mammalaila Flørter med forumet

Sant. Lavt blodtrykk tror jeg at jeg har og..

8. mehd Flørter med forumet

Ved begge mine graviditeter hadde jeg hvilepuls på over hundre, mens til vanlig har jeg rundt 50-55. Så hvilepulsen kan endre seg drastisk under et svangerskap:hilarious:

9. Mammalaila Flørter med forumet

Wow, det var heftig ja :smiley-ashamed004

10. Willeikke Forumet er livet Tilgangsansvarlig ♡Julekulene 2021♡ Assistert-jentene

*sniker fra desember*

Var relativt i god form med hvilepuls på 43 før/i begynnelsen av graviditeten i mars. Etter bare noen uker steg den sakte men sikkert i takt med økt blodvolum. Og ble relativt andpusten bare av å gå opp trappa til 2etg. Nå ligger hvilepulsen på ca 56-60:hungover:

11. anettuss Andre møte med forumet

Har samme som deg.:happy: blodprosenten synker også fra 13 til 8:bag:

Del denne siden