Hjertebank

MammaMassør

Glad i forumet
Nå er vi kommet dit hen i svangerskapet at mange begynner å kjenne litt på at hjertet kanskje slår fortere, hardere eller at man merker ekstra harde slag innimellom.

Jeg gjør iallfall det. Har hatt det før svangerskapet også. Jeg har som veldig mange andre i Norge, en ekstrasystole. Det er et ekstra slag som kommer innimellom. Heldigvis ikke farlig i det hele tatt.

Tenkte bare jeg ville si at det er normalt å merke mer til hjertet sitt når man er gravid.
[emoji173]️ Man pumper jo blod til to. [emoji7]

IMG_9299.jpg

Jeg hadde det hele forrige svangerskap, men ikke noe i dette :) Litt glad for at jeg ikke har det da jeg syntes det var skikkelig ubehagelig sist :’)

Meker dette spesielt godt når eg skal legge meg om kveldane, og fører ofte til at eg blir liggande våken, til tross for at det er normalt og ufarlig. :)

Jeg har heldigvis ikke opplevd hjertebank, men har de siste årene slitt med uregelmessig hjerterytme. Utrolig ubehagelig og slitsomt, men det ga seg heldigvis når jeg ble gravid, og har hatt det kun i 2 uker i første trimester [emoji4]

Har syyykt med ekstraslag! Er så irriterende og ekkelt! Prøver å ikkje stresse eller drikke noe med koffein då det gjør det verre, men ikkje enkelt å slappe av med alt som skjer for tiden! ‍♀️

Har syyykt med ekstraslag! Er så irriterende og ekkelt! Prøver å ikkje stresse eller drikke noe med koffein då det gjør det verre, men ikkje enkelt å slappe av med alt som skjer for tiden! ‍♀️

Sånn er det her også. Får i meg litt naturlig koffein med multivitaminene, men det tilsvarer bare 1/4 kopp te. [emoji4]

Back
Topp