Hjertebank

-Bambino-

Gift med forumet
Aprillykke 2016
Sommerfuglene
Har hatt så sinnsykt hjertebank i dag... Føler hjertet raser ivei gang på gang... Leste litt på nettet og forstår det som det er vanlig, spesielt i 2 og 3 trimester, men er veldig ubehagelig... Får det selv om jeg bare sitter i ro også,..

Flere som opplever det samme?

Ja masse i 2/3 trimester. Sjekket BT hos fastlegen og det var fint. Men hadde høy puls. Så ble sent til EKG, prøvene var fine.
Skulle visst være normalt å få i svangerskapet da pumpa må jobbe litt raskere. Men husker det var drit ekkelt. Kunne sitte å glo på tv'n så startet hjerte å løpe maraton av seg selv. Ugg!
Hvis du er urolig så snakk med legen. Har hørt noen kan oppdage skjulte hjertefeil samt få et ekstra slag i svangerskapet. Ga seg rundt uke 30 på meg :)

Eg har generelt sett høg puls (ligg på 211 ved lett jogging), og kjenner veldig godt at den har blitt enda høgare i 2. Trimester. Merkar det spesielt godt når eg legg meg på kvelden, då kjennest det nesten ut som om eg akkurat har gått veldig fort. Blodtrykk og ana er fint, så er ikkje så bekymra :-)

Back
Topp