Hjertebank

MinCariño

Forumet er livet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Fra kl 16 og utover nå har jeg hatt masse hjertebank. Plutselig kjenner jeg hjertet ta to harde hopp. Skikkelig ekkelt. Har prøvet å Google det og ser ut så det er vanlig i 2. og 3. trimester. Men står mest om at hjertet banker fortere. Ikke harde slag slik jeg kjenner.
Flere som føler hjertet slik?

Høres ut som hjertebank? Det er ubehagelig men helt ufarlig mener jeg å ha hørt. Ville ringt jordmor eller lege i morgen om det bekymrer deg ❤️

Det er helt vanlig. Hjertet vårt blir forstørret og pumper stadig mer blod, og derfor kan ting oppleves ubehagelig. Blir det plagsomt bør man ta kontakt med lege, og man vil få en ekg. Dersom ikke noe oppdages, kan man få en lapp som man skal vise på legevakt for umiddelbar ekg undersøkelse ved behov.

Har hatt det i 2 av svangerskapene, da vi har kjente hjertefeil i familien og jeg har vært mye plaget av ekstra slag og kraftig hjertebank, men kun under svangerskap.

Ok. Er ikkje bekymret nå. Men er fryktelig ubehagelig.
Legen sa på svangerskapskontrollen nå i uken at jeg har svært lavt blodtrykk. Er kombinasjonen av dette dårlig? Kan ingen ting om kroppen vår :P

Ok. Er ikkje bekymret nå. Men er fryktelig ubehagelig.
Legen sa på svangerskapskontrollen nå i uken at jeg har svært lavt blodtrykk. Er kombinasjonen av dette dårlig? Kan ingen ting om kroppen vår :P

Jeg har normalt lavt bt, ligger på 105/55 til vanlig. Kombinasjonen gjør at man ofte føler ubehaget sterkere enn ellers.
Itillegg til hjertebanken var jeg plaget av bt.fall, og det hører også hjemme i den smørja.

Jeg har normalt lavt bt, ligger på 105/55 til vanlig. Kombinasjonen gjør at man ofte føler ubehaget sterkere enn ellers.
Itillegg til hjertebanken var jeg plaget av bt.fall, og det hører også hjemme i den smørja.
Ok. Da er det kanskje derfor jeg føler hjertebanken så sterkt.

Jeg føler også litt i hjertet av og til. ikke vondt, bare ubehagelig. vanskelig å forklare... Men det føles egentlig ut som hjertet får for mye blod :P

Jeg hadde en del av det når jeg hadde kyssesyken og syntes det var forferdelig ubehagelig og skummelt. Har hatt det et par ganger nå i graviditeten også - ekkelt, men tror ikke det er farlig. :)

Har jeg også kjent, men aldri tenkt over at det hadde noe med graviditeten å gjøre hehe..

Back
Topp