Hjertebank

LSførstegangs

Glad i forumet
Er dette vanlig? Hos meg dunker hele kroppen. Synet mitt dunker også. Er bare uke 15..
Det er verst om natten og morgenen..

Er sånn hos meg også... men kommer å går litt.
Veit du hvordan blodtrykket ditt er? :)

Du kan be ham sjekke blodtrykket ja :) men hjertebank i svangerskapet er vanlig, jeg slet med det sist svangerskap og fikk beskjed om at det er pga svangerskapet (vel, for min del var det ikke derfor, men fikk i allefall den informasjonen :p ).

Nei det vet jeg ikke.. Hva bør jeg vite om blodtrykket mitt? Skal til lege i morgen tilfeldigvis :-) håper han gidder å sjekke det..
Hvis du har høyt blodtrykk og mye hjertebank skal det holdes under oppsyn. Få legen til å sjekke det i morgen :)
Men er helt sikker helt ufarlig ;)
Er vanlig med hjertebank i svangerskapet pga at det er så mye mer som skal jobbe i kroppen, mente jeg leste det på BV sine sider :)

Blodtrykk, blodprosent og urin skal sjekkes jevnlig når en er gravid.:)
Det høres ikke bra ut det du beskriver så jeg ville ihvertfall tatt det opp med lege om jeg opplevde noe sånt.:)
Blodtrykket skal normalt gå ned først også stiger det igjen mot slutten av graviditeten.:)

Blodtrykk, blodprosent og urin skal sjekkes jevnlig når en er gravid.:)
Det høres ikke bra ut det du beskriver så jeg ville ihvertfall tatt det opp med lege om jeg opplevde noe sånt.:)
Blodtrykket skal normalt gå ned først også stiger det igjen mot slutten av graviditeten.:)
Hvor ofte er jevnlig? :-o

Hvorfor hadde du, da?
Jeg vet ikke. Men det var ikke noe galt (startet i sv.skapet og forsatte til 1 år etter fødsel). Tok masse ekg osv, men hjertelegen sa at det er normalt med hjertebank. hos alle og :) bare at ikke alle merker det så godt. Jeg hadde masse dobbeltslag.

Hvor ofte er jevnlig? :-o
På svangerskapskontroller.:) hver kommune har vel sine opplegg for gravide. Mye likt, men kan vel variere litt. De øker i hyppigheten i 3.trimester.
Men hvis du merker ting som ikke virker riktig så bør du ta en ekstra tur til legen å få sjekket kroppen.:)
Min lege sjekker urin og blodtrykk hver gang jeg er der nå. Må stikke i fingeren å ta blodprosent også.

Back
Topp