Hjertebank.

Lotus4_2

Gift med forumet
Juli13-jentene
Har ikke opplevd hjertebank i mitt første sv.skap men denne gangen kjennes det av og til ut som hjertet banker et par ganger ekstra og så normalt igjen. Varer ikke lenge men er litt ekkelt. Er det noe som kan være normalt i et sv.skap?? :oops:

Jeg vet at det er normalt utenfor et svangerskap - så hvorfor skulle det ikke normalt i et svangerskap?

Så lenge det ikke skjer hele tiden, så skal du nok klare deg fint :-)
(men blir du uanstendig bekymret så skader det ikke å ringe jordmor eller noe)

Har også hatt det av og til. Mener å ha lest at det kan være nokså ''vanlig''. Bekymrer meg ikke så lenge det ikke skjer ofte.

Mener å sett/hørt det jeg også. Ikke så veldig bekymret men kommer til å spørre jm om det, når jeg ska til henne om 2 uker. Men jeg har hjertebank/ekstraslag min. 1 gang om dagen.

Mener å sett/hørt det jeg også. Ikke så veldig bekymret men kommer til å spørre jm om det, når jeg ska til henne om 2 uker. Men jeg har hjertebank/ekstraslag min. 1 gang om dagen.
Det er veldig vanlig... Det er bare hjertet ditt som re-setter noe til å få det normalt igjen.
Kan få det av noe så uskyldig som kaffe, etter sengekos, ++++

Først og fremst er det ubehagelig - og ubehagelige ting er det ingen som liker! Håper det bedrer seg for deg :)

Jeg fikk beskjed om at kroppen jobber på høygir, så helt normalt. Mye som skjer i kroppen! :) (Har hatt hjertebank før jeg ble gravid også da, på meg er visst dette helt normalt- har sjekket .) ) Men er det ubehagelig og du føler noe ikke er riktig, så er det vel bare å høre med legen? Bare for å ikke gå å tenke på det mener jeg :)

Lurer på om jeg ska ta meg en liten tur til legen. No de siste dagene føles sm det noe som presser på brystet og jeg må trekke pusten litt ekstra. Føles som noen sitter oppå brystet mitt... Vi skal jo til London på torsdag og ønsker å være sikker på at det ikke er noe og at det er trygt å reise med fly.
Føler meg som en skikkelig hypokonder :(

Lurer på om jeg ska ta meg en liten tur til legen. No de siste dagene føles sm det noe som presser på brystet og jeg må trekke pusten litt ekstra. Føles som noen sitter oppå brystet mitt... Vi skal jo til London på torsdag og ønsker å være sikker på at det ikke er noe og at det er trygt å reise med fly.

Ja,gjør heller det enn å bekymre deg :-)

Jeg hadde endel hjertebank i forrige svangerskap, men fikk forståelsen av at det er ganske normalt. Det er ubehagelig da, husker at jeg kunne våkne og være skikkelig sliten fordi hjertet slo så fort.

Sånt føle eg det når eg ligge på ryggen.
I mitt tilfelle er det nok bare babyen så klemme på blodårene mine. Blir bedre med en gang eg vrir meg på sida.

Sånt føle eg det når eg ligge på ryggen.
I mitt tilfelle er det nok bare babyen så klemme på blodårene mine. Blir bedre med en gang eg vrir meg på sida.
Jeg merker presset på brystet og hjertebank veldig godt når jeg sitter.. tok meg en lang gå tur i går og da merket jeg ikke noe til det, før jeg satt meg ned igjen. Så sikkert barr kroppen som jobber litt mer på spreng.

slenger meg på her jeg. De siste 2 ukene har jeg sliti med mye hjertebank, plutselig begynner det å jobbe skikkelig, selv om jeg bare ligger på sofaen. Har aldri før hatt sånn. Å jeg mistenker at det kanskje kan være en liten spire inne i magen min nå <3 Testene er negative, men har snakket med jordmor, og hun sier at det ofte kan være et tidlig tegn.

Hva tenker dere? som opplever hjertebank i svangerskapet selv?

Håper så inderlig det er derfor jeg har hjertebank :D

Har hatt det i alle svangerskapene mine. Mest i første. Fikk da beskjed om at set var økt blodmengde i kroppen som skapte høyere og kraftigere puls. Veldig vanlig.

Har hatt en pause fra det nå. Når eg var i London merket jeg ikke noe til hjertebanken eller presset på brystet. En første dag på jobb, etter ferien, merket jeg det igjen :S

Back
Topp