Hjertebank og tungpust

*Høna*

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Augustlykke 2015
Er det flere som sliter med hjertebank og tungpust? Jeg har det som regel hver dag, og det er jo ubehagelig men det går jo over ganske fort men noen ganger får jeg "episoder" som jeg har veldig høy puls over lang tid og må jobbe for å puste, det er innmari slitsomt og blir jo nervøs for at baby ikke får nok oksygen også.
Noen andre som sliter med det samme?

Er det flere som sliter med hjertebank og tungpust? Jeg har det som regel hver dag, og det er jo ubehagelig men det går jo over ganske fort men noen ganger får jeg "episoder" som jeg har veldig høy puls over lang tid og må jobbe for å puste, det er innmari slitsomt og blir jo nervøs for at baby ikke får nok oksygen også.
Noen andre som sliter med det samme?

Har vært plaget en god del med ekstra slag på hjertet, det roet seg heldigvis da jeg ble sykemeldt. Men har det innimellom, og kan fort bli tungpustet av feks gå opp trappen helt plutselig. Og føle meg dårlig og må legge meg ned innimellom.

Har du lavt blodtrykk?

Har vært plaget en god del med ekstra slag på hjertet, det roet seg heldigvis da jeg ble sykemeldt. Men har det innimellom, og kan fort bli tungpustet av feks gå opp trappen helt plutselig. Og føle meg dårlig og må legge meg ned innimellom.

Har du lavt blodtrykk?

Jeg blir tungpusta av all akivitet, men ofte kommer det selv når jeg har sitti i ro lenge.
Har litt lavt blodtrykk, men ikke noe alarmerende.
Var hos legen for snart 2 uker siden, han ville sjekke stoffskifte i tilfelle det ikke har noe med graviditeten å gjøre, har ikke hørt noe så regner med at det var normalt.

Har hjertebank hver dag ;) det kommer av at vi har en del mer blod i kroppen som skal fraktes rundt :) så det er helt ufarlig. Jeg også blir tungpusten av aktivitet. Når jeg går tur med hunden(som drar veldig) så er jeg helt kjørt :p mitt blodtrykk er på 120 over 70, og det var helt normalt i følge legen :)

Har hjertebank hver dag ;) det kommer av at vi har en del mer blod i kroppen som skal fraktes rundt :) så det er helt ufarlig. Jeg også blir tungpusten av aktivitet. Når jeg går tur med hunden(som drar veldig) så er jeg helt kjørt :p mitt blodtrykk er på 120 over 70, og det var helt normalt i følge legen :)

Vet det er normalt pga hjerte pumper mer blod, men syntes det er fryktelig ubehagelig når jeg får de tilfellene hvor jeg sliter med å puste. Men er kanskje normalt det og :/

Vet det er normalt pga hjerte pumper mer blod, men syntes det er fryktelig ubehagelig når jeg får de tilfellene hvor jeg sliter med å puste. Men er kanskje normalt det og :/
Man kan lett få angst når man får hjertebank, så er nok angsten som gjør at pusten blir annerledes :) Har hatt mye hjertebank før jeg ble gravid også, og hvis jeg ble redd så begynte det å stikke i lungene når jeg pusta :p tok lang tid å bli kvitt, men så lenge jeg sier til meg selv at det er helt ufarlig og at det med pusten sitter i huet, så går det som regel bra :) selvfølgelig er det fortsatt ekkelt, men så lenge jeg vet at det er normalt, så roer jeg meg godt ned med det.

Kjenner meg veldig igjen. Puster som en kval for ingenting. Veldig ubehagelig!! Syns det blir verre når jeg ligger. Til tider føler jeg at det er vanskelig å puste! Ekkelt! Var i ganske god form før jeg blei gravid :/

Back
Topp