Hjertebank hos meg

Poten

Elsker forumet
Novemberlykke 2015
Hei.

Jeg har så ekstremt med hjertebank. De er ganske kraftige. De kommer når som helst - når jeg jobber, slapper av osv. Noen som vet hva dette kan komme av?

Vet ikke helt hva det kan komme av, men kanskje du stresser for mye? At du trenger å slappe av mer?

Jeg føler ikke at jeg stresser egentlig. Men nå har jeg tatt påskeferie og skal slappe masse av så får se om det roer seg da

Jeg har hatt mye hjertebank de siste årene i perioder jeg har mye å gjøre, selv om jeg ikke føler meg stressa. Det var ikke noe galt med hjertet mitt når jeg sjekket det hos spesialist, så det trenger ikke være noe farlig :) Hvis du er veldig bekymret bør du ta en sjekk hos legen, mest sannsynlig er det bare ufarlig :)

Jeg får også det, har tatt tidlig ferie ( hatt fri et uke nå) hjertebanka er der fortsatt. Har absolutt ikke stresset.
Hvet ikke hva der kommer av, kommer ikke hver dag, men et par ganger i uken. Gir seg relativt fort etter jeg blir oppmerksom på det.

Har det samme - skjer ofte mens jeg ligger flatt ut på sofaen. Mener å ha lest noe sted at det var helt normalt i starten, pumpa jobber litt ekstra av og til mens spira vokser

Dette slet jeg veldig med i mine tidligere svangerskap (tror det hadde sammenheng med overvekt da jeg foreløpig ikke har merket noe) Fikk det spesielt etter tyngre måltider.

Trur det kan ha noe med at man i begynnelsen av svangerskapet lager mer blod, gir høyere blodtrykk trur jeg :) hatt det litt jeg også :)

Trur det kan ha noe med at man i begynnelsen av svangerskapet lager mer blod, gir høyere blodtrykk trur jeg :) hatt det litt jeg også :)
Er det jeg har hørt tidligere. Har og hatt litt hjertebank etter at jeg ble gravid. Har hatt det med de to andre og.

Jeg merker det innimellom at hjerte slår hardere og fortere. Prøver da å ligge rolig og puste godt med magen... hjelper ikke så mye, men føler jeg lett blir stressa av det hvis ikke jeg gjør det. Leste at det er fordi vi produserer mere blod og kroppen vår jobber ekstra nå i graviditeten. Er visst helt normalt!

Jeg hadde omtrent konstant de første ukene når jeg slappet av, ble nesten bekymret, men plutselig forsvant det av seg selv...

Føler jeg sier det om alt av symptomer akkurat nå, men i løpet av den siste uka har nesten alle forsvunnet :P

Back
Topp