hjertebank, andre!?

martheer

Flørter med forumet
 
ja, nå skjedde det noe rart her.. uansett..
i det siste har jeg hatt perioder med hjertebank/- klapp.. skikkelig ubehagelig. akkurat som det hopper over ett slag, også slår det neste litt hardere.. dette er spesielt på kveldstid. andre som har opplevd dette? har ikke vært plaget med dette tidligere, heller ikke i tidligere svangerskap...
 
har jo lest at man kan bli litt "plaget" med slikt under svangerskap pga økt blodvolum, hormoner osv og at det er helt normalt og ingenting å bekymre seg over.. meeeen ubehagelig likevel
 
Det er lurt å sjekke opp om man har hjertebank! Det kan være symptomer på høyt blodtrykk, og det er ikke bra. Jeg kjenner det godt på kroppen når blodtrykket ikke er som det skal. Da får jeg hjertebank, og er urolig i kroppen. Hadde det slik i går, og målte derfor blodtrykket hjemme. Da var det på 150/80. Vanligvis ligger det på 120/65. Tok en tur på legevakta bare for å bekrefte at det gikk bra. Les innlegget mitt ''Mine tanker, min historie. Suuperbekymret og tur på legevakta''

Jeg trodde hjertebank var helt normalt forrige svangerskap, og gikk med det en hel uke før jeg sjekket det opp (Hadde mange andre symptomer også..) Jeg hadde da skyhøyt blodtrykk og svangerskapsforgiftning i uke 22. Da hadde jeg gått så lenge med det at svangerskapsforgiftningen hadde utviklet seg til Eklampsi, og jeg måtte avslutte svangerskapet. Har tenkt på det mange ganger om jeg bare hadde tatt hjertebanken på alvor og dradd meg til legen før, så kanskje de hadde klart å utsette svangerskapsforgiftningen en stund til, slik at sønnen min kanskje hadde fått en sjanse..

Svangerskapsforgiftning er veldig sjeldent før uke 24, så du må ikke bekymre deg for det altså :) Men det kan være greit å vite, og lurt å sjekke opp!
 
Hjertebank får man gjerne på kvelden. Da har man gjerne stått på en hel dag, stresset og tatt det litt mindre med ro enn man kanskje burde. Det påvirker blodtrykket.

Jeg sier ikke det at det må være blodtrykket altså! Det kan være helt vanlig og ufarlig, men som sagt har jeg brent meg på det før, og vil gjerne oppfordre deg og andre til å sjekke det opp :)
(Jeg tror jeg har fått en slags ekstra omsorg for andre gravide.. ) emoticon  
 
Hei! Jeg er bare 6 uker og 4 dager på vei og jeg oppdaget dette i går kveld. Også kom det tilbake i dag klokken half fem mens jeg satt og spiste en veggisburger og er enda ikke borte (Klokken er nå 11 på kvelden) :( Utroooooolig slitsomt også blir man jo veldig redd.

Hjertet slår veldig uregelmessig, og det er akkurat som om hvert fjerde hjertebank dunker ekstra hardt mot ribbena. Også er jeg anpusten bare jeg flytter en finger.

Har tatt pulsen og den ligger på ca 69, så den skulle være normal. 

Skulle ønske at noen kunne fortelle meg at dette ikke er farlig! 
 
Kjempe normalt pga økt blodmengde,men lurt å sjekke en gang for mye enn en gang for lite,men stort sett normalt.

for deg som er i uke 7,hadde det på samme måte som deg da jeg var i uke 7 og utover en god stund,og flere venninner har hatt det sånn.ubehagelig,og når man fokuserer på det blir det nesten verre...
 
Tenkte faktisk jeg skulle spørre om akkurat det samme, for igår hadde jeg så vondt at FY!
Satte meg opp i sofaen å jeg fikk så vondt i hjerte! Pustet jeg for langt inn eller for lang ut ble det kjempe vondt, å rørte jeg på meg ble det enda verre.
Satt lenge å vurderte å ringe legen, men måtte først få tak i min mor siden vi da trengte barnevakt. Men fikk jo ikke tak i henne :-P Men etter en halv time begynte det å gå over, så da gikk jeg bare å la meg!

Men jeg ble helt rar i armen etterpå, og etter jeg hadde lagt meg fikk jeg vondt i føttene! Å idag kjennes det ut som jeg har vært på en lang fjelltur, å har den værste gangsperren ever!!

Skjønner meg ikke på dette :P Men blir hjemme fra jobb idag og hviler føttene i hvert fall! :)
 
Tusen takk for svar Juniormedlem! :)

Det varte helt til halv to på natten, da sovnet jeg enderlig. Tror nok at det ble forverret av at jeg var så nervøs ja. Men i dag da jeg våknet var det borte.

Leste et kjerringråd om at det hjelper og drikke Farris og prøve og distrahere seg selv på en eller annen måte. Så jeg drakk en hel bris og hørte på lydbok, og det ser ut til og ha hjulpet. Tar det rolig i dag og ser hva som skjer. Kommer det tilbake drar jeg til volvat...
 
Back
Topp