Hjernerystelse hos små barn..

Teddyen

Glad i forumet
Tror hvertfall lillegutt på 9 mnd har det. Han slo hodet sitt etter lek med storebror og ble veldig slapp etterpå. Satt i fanget mitt og duppet av litt. Virket sprek igjen etter en stund, men plutselig kastet han opp. Snakket med legevakta og de sa de ville ha han inn om han kastet opp igjen... Han spydde igjen under kveldsmaten, men da kom jeg ikke gjennom til legevakta. Siden han virker ganske normal, om enn litt slapp, så tenker jeg at vi ser litt an. Kan jo være spysjuka også liksom... Han datt bare bakover fra sittende stilling, så var ikke noe voldsomt fall. Noen som har hatt så små med hjernerystelse? De kan vel ikke gjøre noe på legevakta likevel? Hvor ofte skal jeg vekke han i natt?

da er jo diagnosen hjernerystelse ganske så sikker! og du må høre med lege for å få vite hvordan du skal forholde deg, viktig å sjekke om han er bevisst med jevne mellomrom. Og hvor ofte er jeg usikker på. Det betyr at de skal la seg vekke, når du prøver.

Jammen, hva gjør de der da? Tenker siden han virker i grei form, ikke forvirret eller utilpass... Får prøve å ringe dem igjen da! Tenker at det hadde vært deilig å slippe å dra han avgårde også om jeg kan passe like godt på han...

Ringer! [:)]

Legevakt.

Mannen mener som vanlig jeg er overhysterisk nemlig... [8|]

uff husker jeg tenkte på det hver gang snuppene datt og slo seg,spesielt når di lærte seg å gå[:(]

men man kan vist sjekke pupillene under lys og vist di ikke minskner har di hjernerystelse.er ingen lege men det var tipset jeg fikk,og vist di har det skal man vekke dem hver time og se til at di er bevisste.

men jeg hadde heller dratt på legeakten om du er usikker,siden han er så liten.dumt å vekke en så liten baby å se om han er i normal tilstand hele natten.
lykke til uansett[:)]

De ville jeg skulle komme inn bare for å være på den sikre siden ja. Så da får jeg bare vekke han igjen! [:)] Takk for svar!
(dustemann som alltid mener jeg er hysterisk... [&:] Jeg ER jo ikke hysterisk jeg, jeg tenkte vi ikke trengte å dra, men hører jo på helsepersonell da!)

Back
Topp