Hjemreise fra sykehuset.

Bkno2262672

Flørter med forumet
Hei.
Noen som vet hvordan man skal reise hjem fra sykehuset ?
Da vi ikke har bil selv å har over 4 timer reisevei tilsykehus og hjem.
Vet noen hvordan dette foregår blir det fly. Buss eller taxi hjem ? Er sykehus behjelpelig med dette eller må vi ordne hjemreisen selv ?

Du må vel ordne transport selv? Med mindre det er noen ordninger for transport pga nedlegging av lokalsykehus el...?

Hvordan kommer dere til sykehuset da?

Dere må nok ordne selv.. :)

Du kan jo høre med jordmor, hun vet det sikkert. Om du har rett til å få dekket reisen tror jeg du skal ordne reisen gjennom sykehuset.

Fikk dekket hjemreise med førstemann da vi ikke hadde lappen på det tidspunktet og var blitt fraktet til sykehus 2 timer hjemmefra etter fødsel.

Pasientreiser, jordmor og sykehuset vil nok kunne være behjelpelig med å svare på dette :-) Vil nok tro de kan bestille drosje for dere, har lest at man kan ha rett på hele eller deler av turen også :-) Lykke til :-)

Reiser vel med buss eller taxi noen dager i forveien. Eller ambulanse om fødseln er startet. Orket bare ikke ringe å plage jordmor med.sånne spørsmål. Har time der dagen før termin så ska høre da.
Har seg sånn at eg er blitt selektert til å måtte føde på sykehuset i stede for på føden her. Så lurte liksom for min mor måtte reise med fly hjem etter fødsel,mens jeg så helst for meg bil men da dette mest sannsynlg ikke blir aktuelt så er det greit å vite plan b :p

Reiser vel med buss eller taxi noen dager i forveien. Eller ambulanse om fødseln er startet. Orket bare ikke ringe å plage jordmor med.sånne spørsmål. Har time der dagen før termin så ska høre da.
Har seg sånn at eg er blitt selektert til å måtte føde på sykehuset i stede for på føden her. Så lurte liksom for min mor måtte reise med fly hjem etter fødsel,mens jeg så helst for meg bil men da dette mest sannsynlg ikke blir aktuelt så er det greit å vite plan b :p
Det er JM sin jobb å svare på hva de gravide lurer på. Ring hennw wller ring føden/sykehus. Hjelper lite med time dagen før termin om du føder 5 dager før.

Ja vet det er jordmor sin jobb å svare på. Men kan spørre den dagen jeg føder om det skulle skje før termin. Er ikke så veldig stresse enda så tenkte bare om noen hviste hvordan det fårgikk når man var blitt selektert til å føde i en annen kommune/fødestue en hvor man bor:)

Sykehuset bestilte taxi til oss da vi fikk eldste. Pasiententreise. Det var ikke mer enn en halvtime da, om det er aktuelt med fly anhenger av lokale forhold, så spørr de som kan vite.

Det er litt dumt å ikke vite det her før fødsel altså. Om fødselen din starter noe før tiden er det dermed på ingen måte gitt at du kommer deg dit når du har fire timer dit. Mine to er begge født på under 5,5 time fra første rie og vi rakk knapt sykehuset med yngste selv om vi bodde femten minutter derfra ;)
Siden du må føde på sykehuset regner jeg med det er en grunn til det (?) og da hadde jeg ialefall villet ha ting på stell tidligere enn dagen før termin :-)

Dette ville jeg sjekket opp i før fødsel. Alle mine 3 har kommet fort ut. Min lengste fødsel varte i 4 timer ;) ikke alle førstegangs fødende bruker lang tid.

Ja må føde der pga høy bmi, men som jordmor har sagt tidligere så skal jeg jo inn her til vurdering når fødsel starter før jeg reiser av gårde. Om det ser ut til å gå fortere enn jeg tenker det gjør så sender de meg med ambulanse eller helikopter. Hvis alt ser fint å rolig ut kunne jeg da reise med bil. Så den saken ordner seg nok uansett på ett vis:) er hel avslappet til det som ska skje helt til fødsel er over:p Men er hjem jeg er bekymret over. Hvis vi har reist med ambulanse til. Uten bil stol eller bil. Hvordan skal man da frakte minsten hjem ? Å man ikke har noen som kan hente :p

Bilstol til babyen må dere i hvert fall ha med selv dersom dere skal bli fraktet i taxi eller buss. Ingen av taxiene her vi bor har babystol tilgjengelig (mulig det er annerledes der dere bor). Ellers kjenner jeg ikke reglene godt nok til å si noe sikkert, men ville kontaktet Pasientreiser for å høre med dem samt jm.

Fikk beskjed av jordmor i går, at hvis man ikke hadde mulighet til å komme seg til sykehus på egenhånd så kunne man 1. Ringe til taxi selv og få igjen penger fra nav. 2. få sykehuset/jordmor til å ringe etter taxi og da betale 150 kr i egenandel. Er vel sikkert samme hjem vil jeg tro.

Vi ble hentet av taxi med babystol, det er da ganske vanlig at sentralen har det?

Back
Topp