Hjemmesykepleier...

Roastbeefn

Elsker forumet
noen her inne som er det? vil gjerne høre litt fordeler og ulemper med å være i hjemmesykepleien..
Svar tas i mot med stooor takk....[;)]

Jeg jobbet i hjemmesykepleien for noen år siden..
Helt greit, men syntes sykehjem er mye bedre.

Jeg har vært det.. Det passa ikke så godt for meg egentlig.. Det er veldig ensomt, siden man kjører rundt alene.. Man har lite kollega-kontakt, mye alene.. Jeg er den typen som liker å ha noen å skravle med.. Det er mye dødtid rundt et tidspunkt, så mye press plutselig.. For alt skjer rett før du skal hjem! Stressende yrke.. Frustrerende å se hvordan noen lever, at du ikke kan gjøre noe med det.. Ja, nei.. Ikke noe for meg.. Likte meg bedre på sykehjem!

jeg har jobbet i hjemmesykepleien...og trivdes kjempe godt [:)][:)][:)]
men nå er ikke jeg sånn som mååå sitte oppå kollegaene mine..jeg er svært selvstendig så det arbeidet passet meg veeeldig godt [:D]

Takker for svar dere...[;)]  

Jeg for min del syns det kan bli litt kjedelig i lengden å jobbe på f.eks somatisk avd på sykehjem. Går fort i samme tralten hver dag og oppi de samme menneskene hver dag. (både ansatte og brukere) Mens i hjemmesykepleien går du/kjører du rundt selv, har litt mer mulighet til å variere hvem du går til og blir kanskje ikke så fort "lei". Vet ikke hvor stor sone dere har, men her har vi vertfall mye å ta av[:D]
Ellers kan det veldig fort bli travelt!! Det er desverre ikke sånn at vi som jobber i hjemmesykepleien får bestemme tid hos brukerene, men bestillerkontoret. slik at tiden kan fort bli knapp og det handler om minutter.
Men til tross for alle travle dager trives vertfall jeg veldig godt. [;)]

Var hjemmehjelp i 2 år, var kjempe travelt i vår sektor...[&:]
Er nå på Aldershjem, og trives mye bedre med det. Der er det alltid noen man kan få kontaktmed/hjelp av.
Føles mye tryggere og mer sosialt.[:)]

ORIGINAL: svimsen

jobbet med det som assistent siden 01..

entenb fulltid som vikar. og snere ved siden av skolen som sykepleier student.

trives super godt..

kjører rundt og hejm til di, treffer brukerene i deres hjem, med familien ofte også... ektefeller mm.. men di utfordringer det måtte medføre.
mye stress, men det liker jeg da. og synes det er mye bedre enn og jobbe inne på sykehjem. har gjort dte også, men trivdes ikke med et i det hele tatt-.

vi hadde gode kolegaer , flott arbeismiljø. og kjempefine matpauser, hvor vi koste oss sammen alle som jobet der.. så klart kan det bli lite pauser noen ganger miste mat pause, men da får man betalt. og tiden går jo hyl fort..
er mange gager 2 asatte på et besøk, dersom det trengs. så da får man jo kollegasammarbeide inn der..

men vil ikke jobbe der som ferid sykepleier,.. i alle falll ikke med en gang.. synes det er en tryggehet nå og kunne ringe sykepleier og få hjelp når jeg er usikker på noe..

YEY-vi jobbet sammen vi to ;)

ORIGINAL: ~*Becca*~

jobbet med det som assistent siden 01..

entenb fulltid som vikar. og snere ved siden av skolen som sykepleier student.

trives super godt..

kjører rundt og hejm til di, treffer brukerene i deres hjem, med familien ofte også... ektefeller mm.. men di utfordringer det måtte medføre.
mye stress, men det liker jeg da. og synes det er mye bedre enn og jobbe inne på sykehjem. har gjort dte også, men trivdes ikke med et i det hele tatt-.

vi hadde gode kolegaer , flott arbeismiljø. og kjempefine matpauser, hvor vi koste oss sammen alle som jobet der.. så klart kan det bli lite pauser noen ganger miste mat pause, men da får man betalt. og tiden går jo hyl fort..
er mange gager 2 asatte på et besøk, dersom det trengs. så da får man jo kollegasammarbeide inn der..

men vil ikke jobbe der som ferid sykepleier,.. i alle falll ikke med en gang.. synes det er en tryggehet nå og kunne ringe sykepleier og få hjelp når jeg er usikker på noe..

YEY-vi jobbet sammen vi to ;)

hehe. madde 34 så i stad at du viste hvem jeg er. hvem er du da. ????hehe.. mulig jeg er helt i amme tåka...

Tar det på pm jeg[:D]

Jeg skal til intervju i morra..som assistent..men er så forferdelig usikker på om det er det jeg vil og om jeg i det hele tatt passer.. [&:] 

Jeg har også søka på noen assistentstillinger i barnehager,det er liksom mere meg..  Har jobba litt på stor avd. og det var jo såååå gøy.. men problemet er å få seg jobb da..

begynte med det på mandag. har min første dag alene ikveld [:D]
jeg syntes det er en koselig jobb jeg. nå har jo ikke jeg merket mye
til stresset enda, men det kommer vel snart [8D]

jeg har jobbet som hj.spl og trivdes veldig godt. Mange varierte oppgaver, fra helt små barn til eldre mennesker.

Føler også man får en bedre kontakt med pasienter i sitt eget hjem, og trivdes bedre i hj.spl. enn på sykehjem.

jeg jobber i hjemmsykepleiern,trives kjempe godt. kan ikke tenke meg en annen jobb nå nei.begynte der i juni i fjor.vi er en koslig gjeng,alle går gått sammen. synes vi har det veldig sosialt på alle måter..

jeg liker å jobbe selvstendig og legge opp oppdragene sånn som jeg ønsker.kjører litt rundt synes jeg er veldig greit.. har 1 time rengjøring 2 ganger i mnd. har en stilling på 60%. er fornøyd.. kan annbefales.

er omsorgsarbeider[;)]

Back
Topp