Hjemmepåske?

Vi har ikke påskepynt, men vår sønn er blitt 2,5 så vi kjøper nok litt påskepynt i morgen. I tillegg skal vi lage oss hvert vårt påske egg med litt snop og annet gøy oppi. Jeg har pleid å høre på påskelabyrinten på NRK radio, som barn, finnes nå også som podcast, det er jo fleksibelt for småbarnsmødre :-)

Har dere noe planer?

Ungene gråter over at vi ikke skal på hytta:-(

Vi må prøve å gjøre litt ekstra her hjemme, så her blir det svømmehallen, vitensenter, valpebesøk, burger king (vi har en stor med lekeland) etc.

Her blir det litt gul pynt, turer på lekeplassen med kakao og kvikklunsj, mest mulig leking og kos med mini og ikke minst, god mat og rolige morgener!

Vi skal i dåp og ha eggemaling og påskelunsj med familie. Ellers tror jeg vi tar det veldig med ro. Ungene koser seg i nabolaget og leker med venner ute så de klager ikke:) Blir kanskje årets første utegrilling med nabofamiliene.

Vi skal være hjemme til onsdag for mannen jobber, så reiser vi på hytta. Disse hjemmedagene skal vi i bassenget, på museum, gå på kafé, få besøk etc. :)

her har barna pynta med masse hjemmelaga påske pynt fra skole og barnehagen :) har lite planer. Men eg og eldste jenta skal lage litt påskesnop når miste jenta er i barnehagen tenkte eg. Har fortsatt litt marsipan etter jul som vi skal dyppe i sjokolade er planen :p eller så håper eg på like pent vær som det har vore. Så kan vi grille pølser i Hagen og litt lette ute aktiviteter. Har noen prosjekter vi skal fullføre når mannen har fri. Så håper er fødsel i slutten av påsken :p

Skal bare slappe av, kose oss og nyte at vi har fri. Orker ikke tenke på pynt, men skal prøve å få rydda opp litt mer i huset ellers. Håper på vær til å få vært litt ute med storebror, men får se hva uka bringer :p

Tenkte å begynne med å få på plass all utstyret til babyen, så skal jo alt av klærne vaskes og brettes. Så det blir rett og slett å pusle med babyting

Får barna hjem fra i morgen til mandag så i morgen blir det påskeegg maling med våre 3 nevøer ❤ Også skal de få påskeegga sine ☺ De reiser igjen på mandag med faren sin på hyttetur, vet ikke helt hvor lenge de blir, så her blir det vel å pusle i heimen (staudebeda er allerede tatt og babyrommet er vaska ned )... Løse litt kryssord, kaffekos med venninner hvis noen har tid.. Turer med bikkja.. :) håper vi får hatt ungene et par dager ila resten av påska ❤

Påsken har aldri vært noe vi har pleid å feire hos oss... Ingen tradisjon på det egentlig, men ungene får selvfølgelig påskeegg! Eldste på 10 er på hyttetur med besteforelrene denne helga og yngste på 3 er hjemme. Mannen ska ut med kompiser i kveld og lufte seg litt og ta seg en fest,det gleder jeg meg til :p

Ellers blir det kun "jobbing" i heimen i påsken, bekkenet mitt lar meg ikke gjøre særlig stort...
Skulle ønske vi kunne reist opp i fjellet å gå på ski :/

Tenker vi skal ut å nyyte sola som endelig kom idag! Har ikke noe hytte/campingvogn el. så hadde ikke kunne dratt noen plass uansett. Har tenkt oss på togtur da 3åringen har veeldig lyst til det, lekeland, svømmehallen og ellers ut i naturen og grille pølser, spise kvikk lunsj og drikke kakao!!Tyvstartet påskeferien i går siden jeg skal bli strippa på onsdag :-) så får vi gjort litt aktiviteter ifall fødselen starter. Sist gang startet den 5dager etter strippinga, så tror jo vi skal få nyte hele påskeferien uansett :-P

Ungen er hos svigers frem til lørdag, så for oss blir det bare late dager med litt smårydding. Jeg orker ikke å pynte noe, det blir bare liggende i flere uker etterpå :P
Vi skal kjøpe en ny tegne/aktivitetsbok til frøkna som vi kan ha det gøy med frem til barnehagen starter igjen. Og hun er kjempeglad i å bake, så vi kjøper inn litt forskjellige ting hun kan hjelpe meg med :)
Og ellers satse på flott vær og mye utetid :)

Back
Topp