Hjemmelekser

lot.elf

Forelsket i forumet
Denne uka er Isabel VIP paa skolen. Det betyr at den foerste dagen fikk hun ta med seg bilder av seg selv hjemmefra og vise frem paa skolen og fortelle litt om det hun gjoer paa bildene. Andre dagen skulle hun ha med seg sin favorittbok og fortelle hvorfor hun liker den. Tredje dagen (idag) skulle hun ha med favorittleken sin og fortelle hva som er spesielt med den. Og fjerde dagen skal hun lage en tegning eller lignende hvor hun forteller om noe hun liker. Saa naa sitter hun da ved spisebordet og tegner en dyrepark fordi hun liker aa dra i dyreparken. Hun kunne ikke vente med aa starte paa "leksene" sine da hun kom hjem fra skolen. Haaper bare det fortsetter opp i gjennom skoleaarene.
I tillegg hadde hun faktisk lyst aa hjelpe til med klesvasken i dag. Begynner aa gi henne mer og mer ansvar for ting etter som hun blir eldre. Hun sorterte klaerne og la i vaskemaskinen, med min hjelp selvfoelgelig. Maa jo ikke utnytte henne heller da blir det lite hjelp aa faa senere.
Er saa kjekt med saa stor jente. Naa har vi bare nedtelling til bursdagen hennes i juli fordi hun mener hun ikke er stor jente foer hun fyller 5.[:D]
 
må si at jeg liker bedre denne tiden de er i nå enn babytiden..
hvor de skjønner mer og sluker alt de kan lære seg..

i går lå vi og koste oss i senga på morgenen og emilie lå og klappet meg på kinnet så sier hun..mamma,jeg bare gir deg litt kjærlighet jeg fordi du fortjener det..[;)]

sånne småting i hverdagen er bare så koselig og smelter mamma-hjertet mitt helt.
og så flink de er til å hjelpe til hjemme og stolte hvis de klarer å løse en "gåte" helt av seg selv..

men blir spennende å se om 1,5år når de begynner på skolen...må si jeg blir litt småkvalm av tanken..snuppa mi er snart skoleklar..huff..[&o]
de blir så stooore fort.
 
Back
Topp