Hjemmelaget!

Mrs.J

Elsker forumet
Noen her som skal strikke, hekle eller sy noe selv til babyen? Jeg har funnet masse nydelig jeg vil strikke, venter bare på å få vite kjønnet. Så i mellomtiden lager jeg julegaver og div. :)

Jeg er best på å beundre det andre tryller frem ;)

Ja jeg syr litt klær når det passer, men blir vel helst i litt større størrelser for det er så pøt når det er så smått. Men jeg syr vognposer selv da og bilstolpose. Syr og selger også til vanlig. Så det blir liksom litt rart å ikke ha mitt eget da ;)

Nei, mamma tar seg av det! 

har bestemt meg for at noen må lre meg å hekle så jeg kan lage teppe :)

ej kan ikkje strikke.men he så lyst å lære mej det.
ha vor så kjekt å strikka noke te babyen sjøl :-) men heldigvis he pappa ei kjempe snill dame som he strikka te gutane mine.elska å bruke stikka kle te dei :-)
å ikkje minst er det kjempe fint :-) 

Ja, har funnet masse jeg vil strikke :) venter på å få vite kjønn jeg også. skal hekle samme vognteppe som storebror fikk blant annet.

Jeg har akkurat lært meg å strikke, og har akkurat gjort med ferdig med mitt første skjerf. Har bestilt nytt garn og skal snart prøve meg på et par ullsokker til den lille. Har også kjøpt meg heklebok, så skal forsøke meg på det også etter hvert :) Har alltid hatt lyst til å strikke og hekle, men jeg ble plassert bak en symaskin på skolen da "alle andre" lærte å strikke, hehe :)

KonTrolla skrev:
Jeg er best på å beundre det andre tryller frem ;)

Hihi her og! Selv om mamma og mannen maser på at jeg skal lære meg å strikke annet enn skjerf.... storkrevende mann ønsker seg mariusgenser:P Sa at hvis jeg begynner nå har jeg kanskje den ferdig til vi flytter tilbake til norge om noen år;)

Hadde jeg klart å strikke avansert så skulle jeg gjerne strikket en mariusdress til knøttet.

Jobber på natta, og er blitt avhengig av å ha noe håndarbeid. Foreløpig har det blitt mest strikking, men akkurat nå hekler jeg bestemorruter som skal bli teppe til dukkevogna.

Tullehøna; jeg har ikke hekla noe særlig før, men ved hjelp av videoene på garnstudio og en blogg der de viste hvordan en skulle hekle de bestemorrutene fikk jeg det til, og det er faktisk veldig enkelt. Nesten sånn at jeg synes at hekling er enklere enn strikking..

Jeg har akkurat begynt på en babyjakke. Har ikke strikket så mye før, så den er veldig enkel, og veldig fin! Har kjøpt meg en strikke bok som heter Baby-strikk, av Debbie Bliss. Den har mange kjempefine oppskrifter, og alt står godt forklart foran i boken om man lurer på noe. Så anbefaler å kjøpe den! :)

Har planer om å vise det ferdige resultatet om jeg får det helt til. Den blir kanskje ikke helt perfekt, men jeg vil sikkert være stolt som en hane om jeg faktisk klarer å fullføre prosjektet :P

http://www.tanum.no/tanum/product/product-detail.action?id=9788202366650

Syns også boka Heilt Hekla har mange suuperkule reto hekleoppskrifter! Blir helt fasinert av å lese i den boka :)

http://www.tanum.no/tanum/product/product-detail.action?id=9788252178876

Så flink du er :) skulle ønske jeg var så tålmodig og flink! Men det er jeg dessverre ikke.. :)

jeg elsker å strikke men det blir bare rar fasong på allt jeg har strikket! :p
skal strikke pledd i rosa eller blått, har begynnt på nøstebarn pledd i grått :)

og så skal jeg sy sparkebukser <3

Jeg broderer julekalender:) God tid da, bør jo ikke være ferdig før neste jul. Ellers er det bestemor som står for strikkingen her. Hun er i gang med sett 3 til knøtten + vognteppe:)

Back
Topp