Hjemmelaget vognpose

Zephyra

Forumet er livet
VIP
Sommerfuglene 2017
Januarlykke 2020
Jeg ønsker meg en hjemmelaget vognpose i samme stil som risarosa sine poser til min neste baby. Jeg er så heldig å ha en mor som er helt fantastisk til å strikke, men lurer likevel på om noen har gjort dette, og vil dele mønster eller mål og utførelse?

I tillegg lurer jeg på hvor man kan bestille/kjøpe stoff som vi kan sy på innsiden? Det må være flanell, og helst et utvalg av farger :)

Hvis noen har laget pose så del gjerne bilder for inspirasjon :)

sjekk på de forskjellige stoff butikkene... feks stoffdronning.no, stoffbutikken.no, klarferdigsy.no, siljesyr.no, ravneredet.no, lillestjerne.no, stoffogstil.no.

ellers hadde jeg sett litt på sengetøyebutikker og gjerne kjøpt et stort sengetøy og brukt dynetrekket som innside om det MÅ være flanell.
vet Babycord også er ypperlig til bruk i vognposer, og tåler både maskinvask og røff bruk...

sjekk på de forskjellige stoff butikkene... feks stoffdronning.no, stoffbutikken.no, klarferdigsy.no, siljesyr.no, ravneredet.no, lillestjerne.no, stoffogstil.no.

ellers hadde jeg sett litt på sengetøyebutikker og gjerne kjøpt et stort sengetøy og brukt dynetrekket som innside om det MÅ være flanell.
vet Babycord også er ypperlig til bruk i vognposer, og tåler både maskinvask og røff bruk...
Takk for tips, her var det mange nettsider jeg kunne sjekke :)

Hei! Jeg har lagd trekk til en vanlig vognpose. Jeg strikket et trekk i et mønster jeg likte,og sydde det på posen :)

8949d5760da6f9cee16efbd704aa04f3

Har strikket en, men har ikke oppskrift da jeg tok det litt på feeling underveis. Men jeg la vel opp 115 masker på pinne 3,5. Den er ca 180 cm lang (så brettes den i to) og 50 cm bred.
Jeg kjøpte stoff i en lokal butikk, men har også handlet en del på stoff og stil. De har ihvertfall masse å velge i :)
Har også en avtagbar kant øverst ved hodet, men har ikke bilde av den helt ferdig. Og akkurat nå ligger frøkna og sover i den.
1471686928128.jpg

Back
Topp