Hjemmelaget vårruller

Cathrine83

Elsker forumet
Fikk litt lyst til å lage dette i helgen - men har aldri gjort dette selv... Kan noen fortelle meg enkelt og greit hvordan man lager slike?? [:D]

Gjerne sleng med din beste oppskrift og forklaring[;)]

Jeg bruker; kjøttdeig,gulrot,kål,løk,hvitløk,glassnudler,østerssaus og soyasaus..
Steker kjøttdeigen og har ca 1dl østerssaus og 1.5dl soyasaus.. lar det koke litt og tilsetter ei ts sukker..
Kutter opp gulrot,kål og løk.. har alt i en kasserolle med litt vann i bunn(slik at det ikke svir seg..Seteter glassnudlene til vanning. Tilsetter kjøttdeigen og nudlene og lar det koke litt til..
Lar det stå å kjøle seg litt før jeg begynner å rulle!! Vi har frityrkoker men det wr mange som steiker de inni ovnen(Har bare litt olje på de)

ORIGINAL: cicci81

Jeg bruker; kjøttdeig,gulrot,kål,løk,hvitløk,glassnudler,østerssaus og soyasaus..
Steker kjøttdeigen og har ca 1dl østerssaus og 1.5dl soyasaus.. lar det koke litt og tilsetter ei ts sukker..
Kutter opp gulrot,kål og løk.. har alt i en kasserolle med litt vann i bunn(slik at det ikke svir seg..Seteter glassnudlene til vanning. Tilsetter kjøttdeigen og nudlene og lar det koke litt til..
Lar det stå å kjøle seg litt før jeg begynner å rulle!! Vi har frityrkoker men det wr mange som steiker de inni ovnen(Har bare litt olje på de)

Takk [;)]

Noen flere?? [:D]

Disse bruker jeg:
1 pk vårrulldeig i ark
1 pk vårrull krydder (asia butikker har dette, merket hos oss er Mama Sita)
risnudler vermicelli (følg oppskriften på pakken)
kinesisk sopp bløtlagt i 20 minutt, hakket i små biter
korianderblad og stengler, finhakket
bambusskudd, finhakket
vårløk, finhakket
gulrot, grovt revet
kål, finhakket
bønnespirer, finhakket
kjøttdeig (kyllingkjøttdeig bruker jeg - finhakket)
ingefær, finhakket
fiskesaus - noen splæsher
Bland alt i en stor bolle.
Ha egg på for å forsegle når du ruller dem.

Her er en link til hvordan du ruller dem (og oppskrift, men ikke min - jeg steker kjøttdeigen først)

Ha mye olje i wokpannen, de skal flyte.

Back
Topp