hjemmelaget sviskemos?

MSE88

Forumet er livet
Var noen her som hadde laget det og hadde oppskrift=)
er sånn som liker å ha steg for steg oppskrift:p haha.
skal de ligge i bløt før eg koker de?

tuuuusen takk=)

Putt 100 gr sviske i ei panna sammen med 3 dl vatn. Kok opp og kok i 15 min.

So sile du av vatnet (ikkje kast da), putta sviskene i ein hurtigmiksar og sper på med vatn ettekvart!!

Denne oppskrifta har vært toppen her heima. Eg har frøse dei ned i IKEA sine isterningbrett!

å tusen takk=) trur du det går ann å knerte de med en gaffel i stedet? william har lagt seg og mixeren bråker sååå grådig. eller er de så seig?

ORIGINAL: majo88

å tusen takk=) trur du det går ann å knerte de med en gaffel i stedet? william har lagt seg og mixeren bråker sååå grådig. eller er de så seig?

Kan godt henda du får da te med gaffel.... men trur da egentlig blir litt seigt... Kan du ikkje venta te i måro med å laga da då? So kan han få fersk då, og so kan du frysa ned resten?

Jeg bare helte hele posen med steinfrie svisker i en kasserolle, etter å ha klemt godt på den etter steiner, og helte vann til det dekket sviskene.
Kokte i 10 min ca, og lot det avkjøle littegrann før jeg helte det i blenderen med vannet i. Så måtte jeg spe på litt ekstra, hadde ikke nok vann i.

Etter at jeg hadde delt den opp i porsjoner og gitt litt til snuppa skjønte jeg at jeg måtte ha i enda mer vann, den var litt for seig til at hun klarte å spise den, men jeg hadde heldigvis plass nok i glassene til at det ble akkorat passe konsistens når de var fulle.

Det var kjempeenkelt, rett og slett.

jeg og putter bare sviskene i ei gryte med vann.. koker de møre.. bruker stakvmikser, sper på med litt av væsken.. resten av væsken sparer jeg også på.. som drikk, eller i grøt..

jeg legger dem i vann over natten. så moser jeg de dagen etter med stavmisker og tilsetter vannet til passe tjukkelse

Back
Topp