Hjemmelaget pizza tips..?

Lena Levegg

Forumet er livet
Skal lage hjemmelaget pizza i kveld, men dette har jeg ikke gjort på maaange år, så da lurer jeg
på om noen har noen morsomme tips eller favoritter [:D]

Tenker å lage alt fra bunnen så kom med deig tips også [8D]

Det skal vi og, så jeg trenger også mange gode tips [:D]

her er det samboern som lager pizza, det er jo så fort gjort.

Kan si hva jeg fikk servert sist da.

pizzasaus/tomatpure, ost, skinke, peperoni og ananas.

går også ann å steke kjøttdeig og blande inn i pizza saus.

Tja, en kompis mener jeg lager norges beste pizza da.[:D]
Da lager jeg spelt bunn. 50/50 siktet og grov spelt, litt salt, gjær og olje.[:)]
Har på italiens pizzasaus fra peppes, peperoni, ost, rå kjøttdeig krydret med hvitløk, salt, pepper og bassillikum, og løk.[:)]

ORIGINAL: nate79

Næmmen hei, er du her også [:D]

Deig gidder jeg ikke å lage fra bunnen av,bruker bare Toro miks som jeg krydrer med pizzakrydder (oregano,basilikum) før jeg har i væsken.Blir så godt med ekstra smak på bunnen[;)]
Av fyll pleier vi å ha på et glass med tomatpurè,kjøttdeig med tacokrydder eller pizzafyll-mix på pose,masse løk og hvitløk, mais,skinkebiter,jalapenõs,pepperoni,noen ganger har vi røkte kjøttpølser i biter og nacho - og selvfølgelig masse ost,helst Jarlsberg og cheddar.
Da har vi middag i 2 dager[:D]
Pleier å ha den ene siden av pizzan litt mindre krydret da,for tassen sin skyld.

Mmmm nå fikk jeg lyst på pizza!

Her er det gubben som er kokken så jeg får stadig ny og god mat servert.

Pizzaene han lager er av den italienske typen med tynn bunn, hjemmelaget pizzasaus,mozarella(eller vanlig ost) så parmaskinke(eller vanlig skinke). etter at den kommer ut av ovnen får den et dryss med oliven olje og parmesan.

Pizzadeigen er det ofte jeg som lager, og den tar jeg på slump[8D]
litt gjær, ca 4 dl lunket vann, pittelitt sukker, litt olivenolje, litt salt og mel til deigen er passe.

Sausen er gubbens verk, men vet at den betår av SW tomater med hvitløk og oregano, litt tomatpuré og noe krydder.

ORIGINAL: Lena Levegg

ORIGINAL: nate79

Næmmen hei, er du her også [:D]
 heisann [:D] Skjer jo ikke så mye andre plasser [;)][8D]

mmmm... nå ble jeg sulten [:D]

kjøttdeig med hvitløk hørtes jo nydelig ut, men blir den nok stekt i ovnen bare [8|]

Den blir gjennomstekt og saftig i ovnen bare ja.[:)]
Jeg steker bunnen først 7 min før jeg legger på fyllet, også steker jeg den ca 15 min etterpå på 200 grader varmluft.[:)]

kjøttdeig med hvitløk hørtes jo nydelig ut, men blir den nok stekt i ovnen bare [8|]

Jeg steker alltid kjøttdeigen i stekepanne først jeg,og blander i krydder/fyll før jeg har den på pizzabunnen.

ORIGINAL: Daizy

Jeg steker alltid kjøttdeigen i stekepanne først jeg,og blander i krydder/fyll før jeg har den på pizzabunnen.

kjøttdeigen blir mye mere saftig om du legger den rå på pizzaen og lar den steke der.[:)] Har bare krydderet i den råe kjøttdeigen.

I dag laget jeg en kjempe god pizza som falt i smak hos alle i heimen. Laget pizzabunn bra bunnen av med masse pizzakrydder i. etter den hadde hevet 1 time kjevlet jeg den ut og brettet inn kantene. Tok på tomatpure, biffstrimler, kylling strimler med tigersaus på, løkringer, ost og cherrytomater på toppen[:D]. Og  krydret med oregano

Aldri tenkt på å bruke kjøttdeinge rå. Vi gjorde det med bacon en gang, og det ble ikke stekt inni der, for å si det sånn. (Om det hadde lagt oppå osten så, det har vi gjort senere, men ikke når det var under...) så derfor har jeg alltid stekt det som skal under osten (dvs, ikke når vi bruker skinke eller pølse da...)

Vi lager ofte pizza med rester av tacokjøttdeig, det smaker godt på. Sammen med pølse, eller kjttdeig, eller skinke. Evt løk eller paprika eller sopp på ene halvparten. Bunnen lager jeg på slump, og varierer hvilket krydder jeg putter i, paprika, pepper, chili, pizzakrydder, litt etter humøret...Smører pizzsaus (fra et eller annet glass) på deigen, har på fyll, ost, evt mer krydder, og inn i ovnen med det. Siden vi gjør dette nesten hver lørdag, er variasjon i krydder og fyll en "nødvendighet" synes jeg..

Back
Topp