Hjemmelaget pastasaus sukesess

Alvepike

Elsker forumet
Spagetti er en hit her i huset. Min søster satte meg på ideen, hvorfor ikke lage tomatsausen fra bunnen av, med ferske tomater??
Som sagt så gjort, så her er det hjemmelaget tomatsaus med masse tomater, friske urter og hvitløk som har mange helsebringende effekter ( nb ikke kok hvitløken mer enn 10 minutter , da mister den alle disse gevinstene), nøkkelhullsmerket fullkornspasta og kyllingkjøttdeig.....

Såååå fornøyd nå!!!!!!!!!!!!!!!

Denne skulle du hatt for en time side...
Vi har og hatt spagetti i dag, men med posesaus.. og jeg synes den i grunn er litt smakløs..

Så flink du er! Pleier bruke hermetiske, hakkede tomater med hvitløk, og basilikum/oregano- men kanskje jeg skulle prøve heeeelt fra bunnen av! :-) Fullkornspasta er nydelig, har brukt det i mange år :-)

KatrineT skrev:
Så flink du er! Pleier bruke hermetiske, hakkede tomater med hvitløk, og basilikum/oregano- men kanskje jeg skulle prøve heeeelt fra bunnen av! :-) Fullkornspasta er nydelig, har brukt det i mange år :-)

bruker hermetiske og da emoticon   har halvt om halvt

Mmm hørtes godt ut. Pleier å lage av tomatpure her. Og løk og krydder. Og kanskje litt hermetiske hakka tomater om vi har det i hus. Elsker jo spaghetti (men siden tomat gir MAKS med halsbrann så frykter jeg at det blir lite av det om ei stund).

Nam, nam. Jeg pleier å lage med tomatpure (husk å ha i litt sukker), hermetiske tomater og ferske tomater. Litt soltørka tomater i er også veldig godt :)

Back
Topp