Hjemmelaget fløtepoteter

..christine..

Forumet er livet
VIP
Snøfnuggene 2018
Noen som har laget det selv??? Tenkte jeg skulle lage lammestek m fløtepoteter og grønnsaker i påska. Men hadde så lyst å prøve å lage hjemmelagde........

Etter som jeg har forstått er det bare poteter, fløte ost og krydder??? Men hvor mye av hver enkelt. Tenker på fløten og krydderet nå[:)]

eg pleier bare å hive litt oppi [8D] så synes eg det er godt med et par hvitløks båter oxo [:D]

skjær potetene i passelige store skive.
Putt dem i en panne og dekk dem m fløte og litt melk.
Eg bruker kvitløkpulver og smak til m salt.
Småkok dem møre.
Ha i ildfast form, dekk med ost.
Midt i ovnen ca 175 C.
Til osten er gylden [:)]

kok potetene litt først. å å pleier jeg å ta en boks kremfløte og et beger med lett rømme å blande sammen å så har jeg dette over potetene.jeg pleier å ha litt purre oppi også. krydder bare slumper jeg med.salt,pepper,litt paprikakrydder,og grillmix..litt av alt!

Jeg gidder skjelden å skrelle potetene hvis skallet er fint.

Kutt opp i tynne skiver og hiv i ildfastform.

Ha oppi en halv løk som er kuttet i småbiter.

Litt hvitløk etter smak og behag!

Salt og pepper (og jeg bruker litt ekstra av div krydder også!)

Fløte.. Kjøp to pakker så er du sikker, ha over til potetene er dekket.

Hiv inn i ovnen på 220 gr i ca 50 min, ha ost på etter en halvtime!

SNADDER!!!! [:D][:D][:D]

ORIGINAL: ..christine..

Noen som har laget det selv??? Tenkte jeg skulle lage lammestek m fløtepoteter og grønnsaker i påska. Men hadde så lyst å prøve å lage hjemmelagde........

Etter som jeg har forstått er det bare poteter, fløte ost og krydder??? Men hvor mye av hver enkelt. Tenker på fløten og krydderet nå[:)]

Da hørtes sabla godt ut[:D][:D]

ORIGINAL: *Jannicke*

ORIGINAL: ..christine..

Da hørtes sabla godt ut[:D][:D]

DET ER SABLA GODT[:D]

Back
Topp