Hjemmelaget babymat

Tuttifruttiz

Forelsket i forumet
Lager dere maten selv ?

Her lager jeg grøt,fruktmos og grønnsaksmos selv.
Når han blir større vil jeg også lage middag til han :)
 
Jeg kjøper grøt.
Men har laget en del selv. Usikker hva jeg gjør med middager. Det fremstår for meg som litt mer komplisert :eek:
 
Foreløbig har jeg kjøpt grøt, men mulig jeg lager når han skal ha større porsjoner.

Jeg har kjøpt inn 10 små glass med forskjellige frukt og grønnsaker, så jeg får se hva han liker. Han er helt vill etter pære, så har laget det en gang nå :) Kommer til å lage alt selv etterhvert av både frukt, grønt og middag :)
 
Jeg har prøvd å lage selv, men han vil ikke ha det jeg lager.. Men får han ferdig på glass fra butikken spiser han som en helt! Frustert! Da jeg syns det er artig å lage mat og vil han skal få sunn mat, uten tilsettinger ol. Håper det blir bedre når man kan ha litt mer smak i :)
 
Lagde grøt av maismel i dag, og det var suksess :)
Hadde oppi mme og 1 isterning av aprikosmos, og en bitteliten dæsj smør. Syns selv det var godt, hoho :p
 
grøten har jeg kjøpt, men fruktmosen lager jeg selv den går ned på høykant :p har prøvd med grønnsaksmos et par ganger men det liker han ikke :p
 
Jeg har planer om å fullamme til hun er 6 mnd, så hun får kun pupp og litt smaksprøver av fruktmos som jeg lager selv :)
Tenker å lage selv når hun blir større også :)
 
Bare begynt å smake litt. Lager det selv. Lagde alt selv til storebror og. Er selv allergisk mot veldig vanlige ingredienser, så tørr ikke kjøpe ferdig
 
Jeg kjøper grøt, har prøvd å lage middag til han, med most potet og gulerot, det likte han ikke, likte heller ikke glass med det samme. Han elsker de Ella smoothiene, men de koster så mye. Men han får en halv sånn til dagen, også moser jeg banan. Men tenkte å begynne å lage sånn selv da. Hva har dere oppi smoothie/fruktmos? Og hvor lenge holder det seg i kjøleskapet?
 
Jeg kjøper grøt, har prøvd å lage middag til han, med most potet og gulerot, det likte han ikke, likte heller ikke glass med det samme. Han elsker de Ella smoothiene, men de koster så mye. Men han får en halv sånn til dagen, også moser jeg banan. Men tenkte å begynne å lage sånn selv da. Hva har dere oppi smoothie/fruktmos? Og hvor lenge holder det seg i kjøleskapet?
Jeg og har kjøpt noen av de smoothiene men tenkt at de ikke holder seg over flere dager.....
Jeg har laget dampet og most eple pære gulrot søtpotet og brokkoli. Der har gått ned på høykant.
Men jeg har de i fryseren, vet ikke hvor lenge de holder i kjøleskapet
 
I dag byttet vi ut hjemmelaget grøt med most avokado og banan !
Det var en suksess. Gutten min har heldigvis likt alt jeg har laget hittil :)

Til middag skal han ha spinat og potet :)
 
Skal lage i morgen i morgen og ikke idag, hehe utsetter det så godt jeg kan... Planen er å lage noe selv dvs gi en og en ting til og begynne med...
 
Back
Topp