Hjemmelagde julegaver *kom med enkle tips*

Vil se BILDER!!!![:D]

På bloggen min har jeg lagt ut noen fyrstikkesker jeg har pyntet med vintagebilder....kan jo være julegave ide`sammen med et pent lys?

ORIGINAL: fruenfrahavet

På bloggen min har jeg lagt ut noen fyrstikkesker jeg har pyntet med vintagebilder....kan jo være julegave ide`sammen med et pent lys?

Akkurat det har jeg gjort [:D] Og det var jo så gøy! Er ikke helt ferdig med alt, men slenger inn noen bilder av det jeg har fått lagd:

Til min bestemor, med bilder av barna mine[:)]

Fyrstikkeske med bilde av sønnen min på..

Også lagde jeg et skilt til min ungdommelige bestemor, som blir kalt Tulla..
Forsatt litt usikker på om jeg burde ta ut sølvperlene i blondene, eller ha de der... (?)

Beklager dårlige bilder, men camera mitt er ute av drift, så blei mobilbilder[:'(]

Enda litt flere:

jeg fikk en idè her om dagen.... men er vel mer til eget bruk enn i julegave... kan evt. gies i vertinnegave hvis man skal i juleselskap.

Tenkte å kjøpe store kongler på plantasjen (kan jo plukke i skogen, men det orker jeg ikke nå), og så kleise på hvitmaling her og der på de - litt tråd i toppen, og så har man kjempefin juletrepynt [:D]

ORIGINAL: Løvemamma83

Eg syns heimelage, personlige gaver er fint å gi til de som har alt,
så i år skal eg lage:

*Heimelaga tomatsild på norgesglass, pynta me stoff på lokket og tavlemaling-etikett
*Heimelaga karameller, pynta me stoff på lokket og tavlemaling etikett
*Heimelaga sjokolade marsipan nøttegodteri- min egen "oppskrift"

*oppslagstavle kledd i stoff

*Lys i vintage stil av barna våres

*hjerte av bjørkekvist til å henge på ytterdøra

*Sy putetrekk til pynteputer, evt me pute inni[;)][:)]

Har dere noen enkle ideer?
eg kan hverken hekle eller strikke[&o]

kan man få oppskriften?[;)]

du finner inspirasjon her: www.detsoteliv.no (søk på kuler) (i år skal eg prøve meg på de som heite bountykuler[:D])

til de eg lager trenger man:

marsipan pølse
nugat
sjokolade til å dyppe i (eg har brukt firkløver elle vanlig melkesjokolade, me kokesjokolade ble d en slags sur smak)

ruller ut ei leiv av marsipan, smører på nugat, ruller til lang pølse (som om d va skillingsbolla man laga) og deler opp i små biter, ruller desse bitene til kuler og dypper i smelta sjokolade.pynt gjerne me valnøtt el lignende[:)] legger de i slike små konfektformer, oppbevares i kjøleskap i en tett boks. god fornøyelse

Back
Topp