Hjemmelagde julegaver *kom med enkle tips*

Løvemamma2013

Glad i forumet
Eg syns heimelage, personlige gaver er fint å gi til de som har alt,
så i år skal eg lage:

*Heimelaga tomatsild på norgesglass, pynta me stoff på lokket og tavlemaling-etikett
*Heimelaga karameller, pynta me stoff på lokket og tavlemaling etikett
*Heimelaga sjokolade marsipan nøttegodteri- min egen "oppskrift"

*oppslagstavle kledd i stoff

*Lys i vintage stil av barna våres

*hjerte av bjørkekvist til å henge på ytterdøra

*Sy putetrekk til pynteputer, evt me pute inni[;)][:)]

Har dere noen enkle ideer?
eg kan hverken hekle eller strikke[&o]

Tovede tøfler har jeg gitt bort flere år! :)
Tenkte også å strikke sitteunderlag som jeg tover, deilig med ull i rumpa på tur![:D]

* Pynte noen rammer og evnt ha bilde av barna dine i
* Lage såper
* Sy poser (f.eks til å ha skittentøy, doruller og andre ting i)
* Decoupage på glass, lag oppheng av sånn streng og ha et telys oppi

Det var noe. [:)]

ORIGINAL: *Hera*

* Pynte noen rammer og evnt ha bilde av barna dine i
* Lage såper
* Sy poser (f.eks til å ha skittentøy, doruller og andre ting i)
* Decoupage på glass, lag oppheng av sånn streng og ha et telys oppi

Det var noe. [:)]

åssen gjør man d?
eg e igrunn grønn på symaskina også[&o]
men putetrekk klara eg[:)]

jeg har scrappet bilder og pyntet rammer og satt bilder i også har jeg scrappet album til broren min av sønnen hans[:D]

tenkte også å lage noen såper[:)]

Skal snart få lagd eplesyltetøy av alle eplene jeg har ute i hagen, så kjøper jeg noen små søte glass på upstairs som jeg skal porsjonere de oppi nærmere jul, og gi de rundt (og tavlemaling på glasset var jo en knall i de - den stjeler jeg![:D] ).
Og så har jeg masse veker og stearin som jeg tenkte jeg skulle lage om til noen koselige lys jeg kan gi vekk (enten i läkerol-tinnesker, eller i andre slags beholdere - får se hva jeg kommer over [:)] ).
Og klart ungene skal få male på diverse som skal gis bort!

Blir nok endel hjemmelagde gaver i år - så følger med på denne tråden! Kanksje den kan legges på topp, slik at vi bare kan fylle på etterhvert som vi kommer på gode ideer?[:)]

her blir det iallefall en posepose.. noen stoffhjerter.. og om jeg rekker det - et par lyselilla ullsokker til ei venninne [:D]
scrapper kalender til mamma i år tror jeg.. liker hjemmelaga gaver, og i år har jeg ingen eksamen å lese til, så jeg burde bare begynne med en gang [:D]

ORIGINAL: mommy_to_be

hvordan får man bilder av barna våre på lys? jeg har kun strøket på servietter[8|]

Printer ut på vanlig kopiark og gjør på samme måte som med serviett[:)]

ORIGINAL: MiniMoi

hvordan får man bilder av barna våre på lys? jeg har kun strøket på servietter[8|]

Hvordan er det å brenne de lysene?
Går det bra liksom?[8|]

følger med på denne [:D]

*Likører av ulike slag

Løvemamma83: Ser du lurer på hvordan du kan sy poser. Ta en titt her: http://kasparassalgsblogg.bloggagratis.se/ Det er ikke oppskrift, men du klarer kanskje å tenke deg til hvordan man gjør det? Er ikke så mye forskjell fra å sy putetrekk. Det som er annerledes er at du må sy slik at du kan tre innpå en snor/bånd.

ORIGINAL: MammanTeOlai

Løvemamma83: Ser du lurer på hvordan du kan sy poser. Ta en titt her: http://kasparassalgsblogg.bloggagratis.se/ Det er ikke oppskrift, men du klarer kanskje å tenke deg til hvordan man gjør det? Er ikke så mye forskjell fra å sy putetrekk. Det som er annerledes er at du må sy slik at du kan tre innpå en snor/bånd.

TAKK[:)][:D][:)]

ORIGINAL: Luga

ORIGINAL: MiniMoi

Hvordan er det å brenne de lysene?
Går det bra liksom?[8|]

hos meg tok hele greia fyr! måtte slukke servietten, liksom... så det får bli til pynt ;)

ifjor kjøpte jeg flettakurver på pyttipanne, pyntet dem med servietter og puttet lys, vin, servietter og gourmetkrydder fra CEMO oppi. Dette fikk "alle" de voksne. Tror gaven falt i smak da det er nyttige ting og likevel en litt spennende gave.

Nå skal det sies at på den tiden kunne ikke jeg pynte lys med bilder og sånne ting, så dere kreative damer hadde nok laget 10ganger finere kurv enn det jeg gjorde.

kan jo putte alt mulig i en sånn kurv av hjemmelagede ting.

Jeg vil gjerne høre flere hjemmelagede gaver..[:)]

Her prøver jeg å strikke sitteunderlag som jeg tover etterpå, og filter på et motiv.. Får se hvordan det blir..[:D]

Har også tenkt å kjøpe kurver, å putte oppi diverse greier. Slik som vin, noe godis, kaffe kanskje, osv..

Kjøpe inn norgesglass og pynte de med blonder, glassmaling og blingbling osv, så kan du fylle de opp med godteri, når de er tom kan de brukes til hva man vil :) Det jeg bruker å gjøre til mine besteforeldre som ikke er så oppegående lenger er å kjøpe julebokser for å ha julebakst i og fylle opp dem med litt av hver sort jeg baker til jul :)

Åhb denne tråden digger jeg!

Er på jbb nå så må egentlig ikke sitte her :-P men hva med skjell fra fjæra som man støper stearinlys i :-)

Skilt hvor det står HOME eller DREAM..bruker sjablong. Maler skiltet i slipeteknikk sånn at det ser gammelt ut...blir skikkelig fint. Hvertfall en venninne som skal få et sånt!

Back
Topp