Hjemmelagde gaver..

Nænnæn

Glad i forumet
..hva gir du bort da?
Lager du mange gaver selv? Jeg gjør ikke det, men synes det er veeeldig hyggelig å få. Kunne tenkt meg å lage noe. Kan strikke, lager gjerne noe spiselig/drikke..
Forslag??

Hjemmelaget kjeks, sjokolade, såper og lys. Brettede bøker (bok origami), Scrappede bøker, diverse scrappet. Malte ting, "alterede" ting :-)

Strikker og syr, blir av og til gaver, men ender opp med å kjøpe noe også fordi jeg føler ikke det er ordentlige gaver, så da blir det veldig dyrt å lage ting!

Strikker. Alle kompisene til eldste har fått sitteunderlag til butsdagen, så må finne på noe nytt til neste runde. Strikket flere barselgaver også.

Har sydd litt, men tida strekker ikke helt til til alt...

Jeg holder på å lære meg å strikke nå da, men har allerede gitt bort pannebånd og sjal. Tenker det blir noen hjemmestrikka gaver:)
Ellers hjemmelaget ripsgele og eplesyletøy:)

Setter veldig stor pris på strikket gaver! Barna har fått så utrolig mye fint, i både gensere, kjoler, gode votter osv.

Også fikk jeg Marius strikkapute, den ble godt mottatt :)

Jeg lager masse forskjellige søtsaker :) I år blir det en del konfekt av forskjellige slag, eplelikør, rørte jordbær, rørte tyttebær, noen julekaker av noe slag og karamellpopkorn ihvertfall :)

Og så skal jeg lage lys i år :)

Jeg hekler, bare til familie da, men de setter hvertfall veldig pris på det. Lager som regel også noe spiselig, ulike typer konfekt og sursild ble det i fjor hvertfall :)

Lager gjerne sukkertøy her. Skal i tillegg brodere noen slike flaskeforkler til vinflasker til venninner i år :) Eventuelt kan man lage f.eks likør, granola, knekkebrød, kjeks, konfekt, grytekluter, vaskekluter, saft, såpe, lys. Mange muligheter :)

Jeg lager matkurver til "de voksne" til jul, for de har jo alt.
Varierer jo litt fra år til år,men

Leverpostei
Elg pate
Syltetøy
Saft (solbær/ rips)
Likør (kirsebær/multer/blåbær)
Smultringer
Julekaker
Kransekake stenger
Marsipan
Konfekt
Rundstykker
Brød
Horn
Sild
Prim
Sennep
Speket elg
Gravet elg
Tyttebær rørt

Strikker og syr, blir av og til gaver, men ender opp med å kjøpe noe også fordi jeg føler ikke det er ordentlige gaver, så da blir det veldig dyrt å lage ting!
Haha, samme her! Bare at jeg lager såper/kremer/snop/konfekt. Er jo helt latterlig. I år skal jeg ikke kjøpe noe utenom!!

Jeg er så teit at jeg kjøper ekstra gaver etter jeg har brukt mye tid på å lage en gave...

Jeg strikker mye og kjøper ikke gave ved siden av da. Garn koster og jeg bruker tida mi på å lage noe som er spesielt valgt ut til hvert enkelt, det er verdt nok i mine øyne

QUOTE="Piksi, post: 19619036, member: 13650"]Jeg lager matkurver til "de voksne" til jul, for de har jo alt.
Varierer jo litt fra år til år,men

Leverpostei
Elg pate
Syltetøy
Saft (solbær/ rips)
Likør (kirsebær/multer/blåbær)
Smultringer
Julekaker
Kransekake stenger
Marsipan
Konfekt
Rundstykker
Brød
Horn
Sild
Prim
Sennep
Speket elg
Gravet elg
Tyttebær rørt[/QUOTE]

Åh herre! Hadde jeg fått bare litt av de tingene til jul i en kurv hadde jeg tissa på meg i rein lykke! Så utrolig flink du er :gen053

Back
Topp