Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: TonjeJenta
Det hadde jeg aldri turt jeg heller, tenk om noe går galt. Da er det ingen der til å redde deg eller babyen...
Men dytter for deg.
ORIGINAL: Sukkertopp
Jeg fødte hjemme og hadde en kjempefin fødsel.[:)] Skal definitivt føde hjemme neste gang også.
Jeg følte meg mye tryggere hjemme hos meg selv, fikk mer privatliv og en roligere fødsel enn jeg ville fått på sykehus. Jeg hadde hatt alle svangerskapskontrollene til jordmora jeg hadde til fødselen, det føltes som en ekstra sikkerhet. Vi hadde snakket en god del om fødsel på forhånd, og jeg visste at hun kjente meg, og kom til å ta hensyn til mine ønsker. Det er ingen vaktskifter hjemme, så selv om min fødsel tok lang tid, så hadde jeg samme kjente jordmor hele tiden.[:D] Jeg var forberedt på at jeg kune måtte flytte til sykehus dersom det oppsto problemer, men var helt bestemt på at jeg ikke ville på sykehus uten grunn.
Anbefaler deg å finne en jordmor som driver med hjemmefødsler i nærheten av der du bor, så kan du snakke litt med henne før du bestemmer deg for hva du vil. Ta med mannen din, han trenger sikkert også å få svar på det han lurer på. Du kan uansett ikke føde hjemme dersom fødselen starter før uke 37, men det kan være lurt å snakke med hjemmejordmora lenge før det. Hun vil ha tid til å forsikre seg om at du ikke har noen økt risiko som gjør at du bør føde på sykehus, og jeg tror det er hyggelig å ta de siste svangerskapskontrollene der og bli litt kjent, så det ikke er en fremmed som skal være med på fødselen din.[:)]
ORIGINAL: toneany
ORIGINAL: TonjeJenta
Det hadde jeg aldri turt jeg heller, tenk om noe går galt. Da er det ingen der til å redde deg eller babyen...
Men dytter for deg.
Man har jo en jordmor tilstede, da. Så såfremst man er godkjent for hjemmefødsel av jordmora, dvs at man er frisk og alt går normalt, og man kanskje i tillegg ikke har veldig lang vei til sykehuset, er det ikke mer risk enn ved sykehusfødsel. Jeg hadde definitivt vurdert det om forholdene lå til rette her, men er halvannen time til sykehuset, og jordmordekninga suger.
Anbefaler deg å lese artikkelen om hjemmefødsel som står i mamma nå, og ønsker lykke til med valget. Syntes det er et fint valg om man får det til.