Hei
Er det noen av dere som har hatt eller vurderer hjemmefødsel eller har tanker rundt dette og vil dele?
Er det noen av dere som har hatt eller vurderer hjemmefødsel eller har tanker rundt dette og vil dele?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tusen takk for godt svar, har en fødsel bak der jeg ble igangsatt pga blodtrykk som svingte veldig og jeg var på overtid. Fødselen var fin og uten smertelindring og under kategorien styrtfødsel. Har snakket noe med en som jobber på føden på sykehuset jeg fødte sist som også tilbyr hjemmefødsler og hun tenker at hjemmefødsel skal gå bra dersom det ikke er noe som forekommer senere i svangerskapet nå. Per nå er alt greit men godt innenfor kriteriene for hjemmefødsel, i tillegg ettersom jeg er annengangs og mistrives på sykehus, føler meg lite trygg, så tenker hun at om alt holder deg som nå, så burde en hjemmefødsel gå veldig bra.Mine to fødsler før har vært normale. Jeg er ikke i en risiko gruppe, svangerskapet og babyen utvikler seg fint. Så om jeg går til minst uke 35 så skal jeg ha hjemmefødsel
Anbefaler Facebook gruppene hjemmefødsel og så finnes det uassistert fødsel/freebirth. Finnes veldig mye og fine informasjon der. Jeg har lært mye hvert fall og blitt veldig beroliget
Jeg vil ikke starte diskusjon om dette. Vi er veldig heldig sånn sett med sykehus, ambulanse og luftambulanse tilgjengelig. Om man er frisk, babyen frisk og alt forløper bra så er det ingenting som tilsier at hjemmefødsel er mer risiko enn sykehus fødsel.
Husk også at vi trenger hjelp av hormonet oxytocin for å få fine og effektive rier, ofte stopper det når kvinnen blir redd eller stresset. Så for mange kvinner er dermed hjemmefødsel best om det er det hun ønsker og føler seg tryggest i
Tusen takk for godt svar, har en fødsel bak der jeg ble igangsatt pga blodtrykk som svingte veldig og jeg var på overtid. Fødselen var fin og uten smertelindring og under kategorien styrtfødsel. Har snakket noe med en som jobber på føden på sykehuset jeg fødte sist som også tilbyr hjemmefødsler og hun tenker at hjemmefødsel skal gå bra dersom det ikke er noe som forekommer senere i svangerskapet nå. Per nå er alt greit men godt innenfor kriteriene for hjemmefødsel, i tillegg ettersom jeg er annengangs og mistrives på sykehus, føler meg lite trygg, så tenker hun at om alt holder deg som nå, så burde en hjemmefødsel gå veldig bra.
Nevnte det for jordmor på helsestasjonen og hun ble overlykkelig for at jeg hadde det i tankene og hjalp meg å ta kontakt med hun som tar hjemmefødsler. Er ikke lange veien til sykehuset heller sånn dersom noe skulle forekomme under fødselen.