Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Man en her nikker og smiler, akkurat dette styrer nok jeg. Bor ca 20 min fra sykehus, så tenker det vil være ok, men må selvsagt ha gode samtaler og en plan for både det ene og det andre i forkantJeg hadde vurdert det hvis ikke det var for at jeg regner med å få svangerskapsdiabetes som sist.. og da får man ikke lov. Her er det uansett kort vei til sykehus, og jeg har to relativt raske og ukompliserte fødsler bak meg. Men dessverre tror jeg heller ikke mannen min føler seg komfortabel med det..
Jordmødre som tar på seg hjemmefødsler har mange punkter som skal krysses av for at man skal få lov. Så får du først klarsignal er nok risikofaktorene vurdert nøye, og det er en plan klar for hvis noe skulle skje.Man en her nikker og smiler, akkurat dette styrer nok jeg. Bor ca 20 min fra sykehus, så tenker det vil være ok, men må selvsagt ha gode samtaler og en plan for både det ene og det andre i forkant
Jordmødre som tar på seg hjemmefødsler har mange punkter som skal krysses av for at man skal få lov. Så får du først klarsignal er nok risikofaktorene vurdert nøye, og det er en plan klar for hvis noe skulle skje.
Synes du er heldig hvis du får oppleve det!
Så greit å høre at det ikke alltid må gå raskere med barn nummer 2. Jeg var i samme situasjon som deg med nummer 1 og jeg har vært litt nervøs for barn nummer 2 da de sykehuset sa at «neste gang kommer det til å gå skikkelig fort!». Vi har 3t reisevei til sykehuset, så det er noe jeg har tenkt mye på i etterkant og som igjen blir aktuelt nå som jeg er gravid.Sniker.
Jeg har født to barn i planlagt hjemmefødsel. Første ble født på storken i Bergen og de to neste hjemme. Med jordmor og avtale om å overflyttet til sykehus ved den minste mistanke om behov der er kravet deres. Og det er greit.
For meg betydde det at jeg slapp å bekymre meg for styrtfødsel i bil midtvinters. Eldste r født 5 timer etter første rie, jeg kom inn på sykehuset med 9 cm åpning og fikk beskjed om at neste ville nok gå fortere.
Det gjorde jo ikke det da, andre fødsel stoppet opp på 4 cm og jeg ble gående og vente. Fra det tok seg opp igjen tok det fortsatt 7 timer. Men hjemmefødsel ga meg ro, jeg var hjemme og jm kom til meg. Jeg fikk senga mi, den maten jeg ville, mamma passet eldste og mannen tok seg av meg. Mellomste ble født i badekaret, en fin fødsel og er friskt barn.
Tredje barn er også født hjemme. Den fødselen startet med vannavgang lille julaften på kvelden. Sjekk på sykehuset med jm som skulle ta moy hjemme julaften morgen og avtale om igangsettelse julaften kl 21. Heldigvis startet riene i 20 tiden og jeg fikk føde hjemme. De eldste var i stuen med svigermor og åpnet gaver og lekte mens mannen tok seg av meg. Jeg slapp derved å tilbringe julen på sykehuset. Hun ble født etter ca 4 timer med rier, kl 00.02
For meg var hjemmefødsel helt rett og velsog fint. Mannen støttet meg, ellers hadde jeg ikke gjort det.
Si fra om du vil lese fødselshistorien, jeg har i alle fall den for mellomste lett tilgjengelig på nett
Det gjør ofte det, men det gjorde ikke det for min del.Så greit å høre at det ikke alltid må gå raskere med barn nummer 2. Jeg var i samme situasjon som deg med nummer 1 og jeg har vært litt nervøs for barn nummer 2 da de sykehuset sa at «neste gang kommer det til å gå skikkelig fort!». Vi har 3t reisevei til sykehuset, så det er noe jeg har tenkt mye på i etterkant og som igjen blir aktuelt nå som jeg er gravid.
Har du hatt hjemmefødsel i Bergen? Kjenner du til om det enda er noen som er aktiv her? Jm på hs visste ikke om, men hun ville hjelpe meg å undersøke. Er frykten for ny styrtfødsel, og worst case fødsel I bil som er min største motivasjon.Sniker.
Jeg har født to barn i planlagt hjemmefødsel. Første ble født på storken i Bergen og de to neste hjemme. Med jordmor og avtale om å overflyttet til sykehus ved den minste mistanke om behov der er kravet deres. Og det er greit.
For meg betydde det at jeg slapp å bekymre meg for styrtfødsel i bil midtvinters. Eldste r født 5 timer etter første rie, jeg kom inn på sykehuset med 9 cm åpning og fikk beskjed om at neste ville nok gå fortere.
Det gjorde jo ikke det da, andre fødsel stoppet opp på 4 cm og jeg ble gående og vente. Fra det tok seg opp igjen tok det fortsatt 7 timer. Men hjemmefødsel ga meg ro, jeg var hjemme og jm kom til meg. Jeg fikk senga mi, den maten jeg ville, mamma passet eldste og mannen tok seg av meg. Mellomste ble født i badekaret, en fin fødsel og er friskt barn.
Tredje barn er også født hjemme. Den fødselen startet med vannavgang lille julaften på kvelden. Sjekk på sykehuset med jm som skulle ta moy hjemme julaften morgen og avtale om igangsettelse julaften kl 21. Heldigvis startet riene i 20 tiden og jeg fikk føde hjemme. De eldste var i stuen med svigermor og åpnet gaver og lekte mens mannen tok seg av meg. Jeg slapp derved å tilbringe julen på sykehuset. Hun ble født etter ca 4 timer med rier, kl 00.02
For meg var hjemmefødsel helt rett og velsog fint. Mannen støttet meg, ellers hadde jeg ikke gjort det.
Si fra om du vil lese fødselshistorien, jeg har i alle fall den for mellomste lett tilgjengelig på nett
Jeg skygger nok uansett unna barsel - vil hjem så snart jeg får lov om det ender med fødsel på sykehuset. Dro hjem når første var 12 timer, og var utrolig fornøyd med det.Jeg kjenner at jeg trenger noen dager på barsel etterpå før hjemreise for å få på plass melk osv