Hjemmefødsel

Jeg hadde hjemmefødsel sist. Ufrivillig. Det kommer jeg til å prøve å unngå neste gang :joyful:

Jeg tror det kan være fint om det er planlagt og at man ikke minst har erfaring fra tidligere fødsler så man vet hva man skal igjennom, samt noen i rommet som vet hva man skal foreta seg om ikke det går etter planen!

Jeg vil dog ha litt mer informasjon om prosess etc :hilarious:

Sniker

Jeg har født de to siste i planlsgt hjemmefødsel. Med en jordmor som hadde ansvar og diverse medisiner og lav terskel for å ringe ambulanse om nødvendig. Ga meg veldig fin ro og en fin opplevelse.

Yngste er født 25.12 kl 00.02 hadde jeg født på sykehus hadde jeg vært på sykehuset hele jula rett og slett. I stedet kom jordmor hjem til oss og mens svigermor hadde de eldste i stuen hadde jeg en rimlig rask fødsel på badet med jordmor og mannen. Og jula hjemme med nyfødt er langt mer magisk enn å ligge på barsel...

Nei, ville aldri tatt sjansen på det. Ble akutt ks sist, hvor småen trolig ikke hadde overlevd uten, og det gav meg en skikkelig støkk. Helt ukomplisert svangerskap ellers :)

Mamma hadde hjemmefødsel med lillebroren min, var ikke planlagt da. Men etterpå ønsket hun at hun hadde hatt hjemmefødsel med oss alle 4.
Men jeg kunne godt tenkt meg å føde hjemme, men pga litt høy bmi er ikke det å anbefale for min del. Kanskje jeg får sjansen med nr. 2 [emoji4]

Hadde helt klart gjort det om jeg kunne. Min forrige fødsel endte med hks. For meg er dermed hjemmefødsel utelukket :(

Nei, det kommer ikke på tale!
Jeg vil på sykehus så får jeg fred og ro!
Dette er nummer 4 så sykehuset er det beste for meg. Mat og sengetøy er fikset ferdig

Ha,ha! Har det på akkurat samme måte..Venter også nr.4. Vil på sykehuset slik at jeg får sove i fred og ro og nyte den lille..Hverdagen kommer tidsnok!

Nei, det er for risky og grisete. Glad jeg slapp vaske det badet på føden etterpå for å si det sånn. Det er også digg å få mat servert. Når det er sagt var det rimelig pyton å ligge på barsel. Delte rom og fikk ikke sove. Denne gangen skal jeg hjem asap etter fødsel hvis alt går bra.

Kunne godt ha tenkt meg hjemmefødsel om vi hadde hatt vært alene, men med to barn på 1,5 og 3 tror jeg at jeg hadde slappet mer av på sykehuset hehe

Syns hjemmefødsel høres koselig ut, men tør ikke og har heller ingen ønsker selv om å ha det.
Syns det rett å slett er for mye risiko (selv om at jeg vet at det er mye forhåndsregler som taes), trygt å godt å være på sykehuset om det skulle skje noe med meg eller baby.
Min største frykt med å skulle føde hjemme er at det går riktig galt og at babyen dør.
Vet ikke hvordan følelsen over ens eget hjem hadde vært da:(
Men kan godt skjønne at det er en fin opplevelse for de som ønsker det :happy:

Hjemmefødsel føles for usikkert for meg. Vil på sykehus med medisinsk personal rundt meg.
Men jeg må innrømme at hjemmefødsel høres kjempe koselig ut

Jeg er førstegangsfødende og ønsker å føde på sykehus da det føles tryggere. Det høres deilig ut å føde hjemme dersom man er trygg på det og det ikke foreligger risiko. Mulig jeg vil vurdere det eller ABC klinikken senere dersom det blir flere barn.

Jeg kommer til å føle meg mye tryggere på sykehus enn hjemme. Liker at kompetente folk, smertestillende, utstyr og alt annet man plutselig skulle få behov for er rett i nærheten ;)

Back
Topp